۲۰ هزار حامی از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی حمایت میکنند

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۲۲:۲۵:۳۷
کد خبر: ۶۸۵۳۵۳
۲۰ هزار حامی از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی حمایت میکنند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: 20 هزار و 200 حامی از 11 هزار و 600 دانش آموز یتیم کمیته امداد استان، حمایت میکنند.

به گزارش خبرگزاری برنا آذربایجان غربی، عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران با بیان این که کمیته امداد یک نهاد مردمی است گفت: در چهار دهه گذشته به شیوه های مختلف کمک رسانی را انجام داده ایم و اکنون به عنوان دهه توانمندسازی و تحول، سازمان دانش محور و برنامه محور به پیش می رویم.

وی افزود: امداد مسئول فقر موجود در جامعه نیست، چراکه جهت مدیریت فقر، کاهش فقر و مثبت کردن تراز آن، ایجاد شده است؛ همچنین گفتنی است عزت و کرامت خانواده های تحت پوشش، یکی از خطوط قرمز کمیته امداد به شمار می رود.

سهندی با اشاره به این که بیست و پنجم هر ماه مستمری 67 هزار خانوار پرداخت می شود تصریح کرد: در 11 ماهه اخیر 78 میلیارد و 500 میلیون تومان با 41 درصد افزایش کمک های مردمی به نیازمندان را شاهد بوده ایم و همچنین 355 میلیارد تومان نیز بودجه دولتی تخصیص یافته به کمیته امداد است.

این مسئول ادامه داد: روز چهارشنبه در سه هزار و 500 مدرسه، 130 پایگاه امداد، 145 پایگاه بسیج و نیز روز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) جشن نیکوکاری در سطح استان برگزار می شود.

وی با بیان این که 97 صندوق الکترونیکی صدقه از سال 97 در آذربایجان غربی راه اندازی می شود اظهار کرد: اساس سیاستی امداد، بحث توانمندسازی افراد تحت حمایت است، کمیته امداد یکی از دستگاه هایی است که در اشتغال حرفی برای گفتن دارد، به طوری که چهار هزار و 300 طرح با 77 میلیارد تومان را ایجاد و رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی عنوان کرد: بر اساس توانمند بودن خانواده ها، امسال سه هزار و یکصد خانوار از تحت پوشش امداد خارج می شوند چراکه ظرفیت های حمایت محدود است.

سهندی با اشاره به این که 45 درصد از خروجی های امداد از طریق ایجاد طرح های خود اشتغالی است خاطرنشان کرد: در سطح استان 47 هزار سالمند تحت پوشش بوده و کمیته عزم خود را برای حمایت از تحت پوشش های سالمند، جرم می کند.

وی بیان کرد: 200 خانواده مسیحی و آشوری تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که 65 درصد از ایتام را اهل سنت تشکیل می دهند؛ اما در کل هیچ نگاه قومیتی، مذهبی و جناحی در ارائه خدمات به افراد وجود ندارد؛ همچنین 14 هزار دانش آموز تحت پوشش در سراسر استان وجود دارد که از این رقم، 11 هزار و 600 نفر یتیم بوده و 20 هزار و 200 حامی از آنان حمایت می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز