آماده باش آتش نشانی شهرداری ارومیه در چهارشنبه آخر سال

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۸:۵۸:۴۸
کد خبر: ۶۸۸۱۲۳
آماده باش آتش نشانی شهرداری ارومیه در چهارشنبه آخر سال
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه نیز با اشاره به آماده باش نیروهای آتش نشانی در روز چهارشنبه سوری، اظهار کرد: تمام ایستگاه های، تجهیزات و نیروهای سازمان در این روز در حالت آماده باش هستند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال شاهد حوادث تلخ چهارشنبه سوری هستیم .متاسفانه در سال های اخیر مراسم چهارشنبه سوری شکل سنتی خود را از دست داده و تبدیل به بازی های خطرناک با مواد منفجره و محترقه شده است،  طی سال های اخیر با آگاه سازی خانواده ها و جایگزین کردن مواد محترقه استاندارد به جای اکلیل سرنج، شاهد کاهش آمار حوادث و تلفات بوده ایم اما هنوز بی احتیاطی برخی نوجوانان و جوانان و نظارت کم خانواده ها بر روی فرزندان باعث تکرار حوادثی تلخ در این شب می شود با نزدیک شدن به این روز سازمان آتش نشانی و خدمات ایمین شهرداری ارومیه  در آماده باش کامل به سر می برند.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه نیز  با اشاره به آماده باش نیروهای آتش نشانی در روز چهارشنبه سوری، اظهار کرد:  تمام  ایستگاه های، تجهیزات و نیروهای سازمان  در روز چهارشنبه سوری در حالت آماده باش هستند.

ابراهیم شاد قوشچی با بیان اینکه برای جلوگیری از تشدید حادثه در نقاط شلوغ شهری موتور سیکلت های سیار حاضر خواهند شد، گفت: 3 دستگاه موتور سیکلت در سطح شهر و  یک دستگاه چهارچرخ در محل های پر تردد  در این روز مشغول به گشت زنی خواهند شد.

وی افزود: گشت های سیار نیز در نقاط پر تردد شهر چون میدان انقلاب، خیابان امام خمینی(ره)، سرداران ، شهید بهشتی و خیام و عطایی مستقر خواهند شد .

شاد قوشچی با بیان اینکه میانگین زمان رسیدن ماموران آتش نشانی به محل حادثه 5 دقیقه است، گفت: در این روز و با وجود ترافیک  سنگین داخل شهر مدت زمان رسیدن افزایش خواهد داشت ولی حضور موتور سیکلت های سیار در داخل شهر کمک رسان است.

وی با توصیه بر این نکته که درچهارشنبه آخرسال   شهروندان قبل از ترک محل از خاموش بودن آتش مطمئن شوند، توصیه کرد:  برای ایمنی بیشتر در محل برپایی مراسم چهارشنبه سوری و در کنار آتش حتما یک کپسول خاموش کن و یا حداقل چند سطل آب را قرار دهند و همچنین از پرتاپ مواد محترقه و آتش‌ زا به داخل آتش و همچنین ریختن مایعات قابل اشتعال مانند بنزین خودداری کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه افزود: همچنین جهت پیگیری از حوادث و فرهنگسازی در این خصوص، تعداد 16 هزار دانش آموز از ابتدای سال تا تاکنون آموزش های لازم  جهت پیشگیری از حوادث را گذرانده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز