۷۵ هزار واحد روستایی از تسهیلات مسکن روستایی بهره مند شدند

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۲۲:۳۲:۴۵
کد خبر: ۶۹۸۰۹۱
۷۵ هزار واحد روستایی از تسهیلات مسکن روستایی بهره مند شدند
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: در سال ۹۶، ۷۵ هزار و ۹۰۵ واحد از تسهیلات مسکن روستایی استفاده و مقاوم سازی شده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا آذربایجان غربی، محمود بدلی، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی، در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود دو هزار و ۷۲۵ روستای سکنه در استان گفت: تعداد دو هزار و ۱۶۸ روستا نیز در آذربایجان غربی، بالای ۲۰ خانوار دارند.

وی با بیان این که مطالعه و تهیه طرح هادی در روستاها از مهم ترین فعالیت های بنیاد مسکن به شمار می رود افزود: توسعه روستاها از دیگر برنامه های مهم بنیاد محسوب می شود.

بدلی ادامه داد: تاکنون در دو هزار و ۸۸ روستا مطالعه و تهیه طرح هادی صورت گرفته است؛ همچنین تا سال ۹۵، ۵۰۰ روستا از طرح هادی بهره مند و در سال ۹۶، در ۷۳ روستا این طرح اجرا شد.

وی با اشاره به این که سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور بهسازی می شود تصریح کرد: سهم آذربایجان غربی در بهسازی، ۱۲ هزار واحد است؛ گفتنی است تا ۹۵، ۲۴۵ هزار واحد مسکن روستایی وجود داشت که این رقم اکنون به ۲۵۸ هزار واحد رسیده است.

این مسئول اظهار کرد: سال گذشته ۷۵ هزار و ۹۰۵ واحد از تسهیلات مسکن روستایی استفاده و مقاوم سازی شده اند؛ چهار هزار و ۴۰۰ واحد نیز برای محرومین مسکن ساخته شده است.

بدلی با بیان صدور سند مالکیت برای ۱۶۹ هزار و ۶۲۷ واحد مسکونی در روستاها عنوان کرد: بیشترین سند در آذربایجان غربی صادر شده است؛ در ۲۷ شهر زیر ۲۵ هزار نفر نیز، این اقدام صورت گرفته است؛ همچنین ۱۵ درصد از روستاها اوقافی بوده و قادر به صدور سند در این روستاها نشدیم.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اراضی کشاورزی چسبیده به محدوده بر اساس قانون ماده ۴ الحاقی، در اختیار سرریز جمعیت آن روستاها قرار گرفته شده و در دست ساخت و ساز قرار گرفتند.

وی با اشاره به این که ۹۰ درصد از مساکن مهر خود مالک بودند گفت: تا پایان ۹۶ در ۲۹ شهر زیر ۲۵ هزار نفر، ۱۱ هزار و ۳۷ واحد مسکن مهر به اتمام رسیده و سکونت یافتند.

بدلی در پایان به بازسازی سه هزار و ۶۵ واحد خسارت دیده در آذربایجان غربی اشاره کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز