امروز رخ داد ؛

احداث ۲۸۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی در دالاهوی کرمانشاه تا پایان شهریور

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۱۴:۱۹:۱۴
کد خبر: ۶۹۹۲۳۷
احداث ۲۸۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی در دالاهوی کرمانشاه تا پایان شهریور
استاندار آذربایجان غربی گفت: تا پایان شهریور ماه، ۲۸۰۰ واحد مسکونی در دالاهوی کرمانشاه احداث و در اختیار مردم زلزله زده قرار خواهد گرفت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،محمد مهدی شهریاری در حاشیه سفر خود به کرمانشاه که منظور بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دالاهو صورت گرفت، گفت: هدف از این سفر، بازدید از روند بازسازی مناطق روستایی و شهری آسیب دیده شهرستان دالاهو بود که مسئولیت بازسازی آن را استان آذربایجان غربی عهده دار است.

استاندار آذربایجان غربی افزود: خوشبختانه با تلاش های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، اقدامات بسیار خوبی در راستای بازسازی مناطق آسیب دیده دالاهو انجام گرفته و بازسازی واحدهای مسکونی به سرعت در حال انجام است.

شهریاری اضافه کرد: تا پایان شهریور ماه سالجاری، عملیات احداث و بازسازی ۲۸۰۰ واحد مسکونی به پایان خواهد رسید تا مردم عزیز منطقه دالاهو بتوانند پیش از شروع فصل سرما، در منازل خود اسکان یابند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز که در این سفر استاندار آذربایجان غربی را همراهی می کرد، گزارشی از آخرین اقدامات و فعالیت های انجام گرفته توسط بنیاد مسکن استان در دالاهو ارائه نمود.

بدلی گفت: بواسطه تجربه و سوابق بنیاد مسکن استان در بازسازیهای مناطق سانحه دیده گذشته، بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دالاهوی استان کرمانشاه (شامل ۱۴۳ روستا و سه شهر کرند غرب، گهواره و ریچاب)، بعنوان ستاد معین به این بنیاد محول گردید.

 وی گفت: بعد از تشکیل ستاد بازسازی در شهرستان دالاهو، بلافاصله در چند نوبت کارشناسان و ماشین آلات این بنیاد و سایر سازمانها جمعا با بیش از ۷۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین، به مناطق زلزله زده شهرستان دالاهو جهت برآورد میزان خسارت وارده به واحدهای خسارت دیده و عملیات آواربرداری اعزام شدند که تاکنون ۱۸۰۰ واحد آواربرداری شده و مابقی در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اضافه کرد: تاکنون عملیات احداث و بازسازی بیش از ۶۰ واحد مسکونی به اتمام رسیده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت؛ تا پایان تیر ماه سالجاری نیز ۱۷۳۰ واحد دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

نظر شما