۳ کوهنورد طی عملیات ۱۳ساعته از ارتفاعات میرداوود ارومیه نجات یافتند

۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۱۳:۲۴:۱۹
کد خبر: ۷۰۰۰۵۴
۳ کوهنورد طی عملیات ۱۳ساعته از ارتفاعات میرداوود ارومیه نجات یافتند
تیم کوهستان پایگاه سیلوانا در یک عملیات حساس و پر مخاطره، پس از ۱۳ساعت فعالیت بی وقفه موفق به نجات ۳ نفر از کوهنوردان حادثه دیده شدند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی هلال‌احمر، بنا بر اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) استان مبنی بر مفقودی سه کوهنورد در ارتفاعات میرداوود در روز جمعه ساعت ۱۶:۳۰، تیم پایگاه کوهستان سیلوانا با جمع آوری تجهیزات مورد نظر عازم منطقه شدند.

تیم امداد و نجات کوهستان پس از طی کردن ترافیک سنگین مسیر پایگاه سیلوانا تا شهر ارومیه، در ساعت ۱۷:۴۰ در منطقه حضور پیدا کرده و فاصله تا روستای گوران آباد سرو و میر داوود را طی کردند.

با هماهنگی و راهنمایی های تلفنی معاونت امداد، تیم از کنار رودخانه نازلو به سمت محل حادثه رفته و در ساعت ۱۹:۴۵ به زیر دیواره ها و پرتگاهی که اشخاص گیر کرده بودند می رسند.

لازم به ذکر است که محل حادثه با پرتگاههای ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری پوشیده شده و به هیچ عنوان امکان دسترسی به اشخاص فراهم نبوده که طی صحبت با افراد حادثه دیده و اعلام اقدامات پیشگیرانه اعم از ثابت ماندن در محل به علت جلوگیری از احتمال سقوط به پایین، تیم کوهستان مجبور به برگشت و پیمایش مسیر تا قله میر داوود شده و با هماهنگی شعبه و ستاد مجوز عملیات شبانه را می گیرد.

پس از هماهنگی های اولیه، تیم به سمت قله برای فرود از بالا به روی پرتگاه عازم شد، به علت اینکه مسیر کوهها بسیار پر خطر و مملو از پرتگاه است، تیم کوهستان با احتیاط کامل مسیری چهار ساعته را پیموده و به علت تاریکی هوا و نبود پاکوب در مسیر و مواجهه با پرتگاه های بسیار، برای دور زدن از آنها مجبور به کم یا زیاد کردن ارتفاع می شوند.

نهایتا با پیدا کردن محل حادثه از بالای کوه و با برپایی کارگاه با فرود به داخل شکاف عمیقی به عمق تقریبی ۸۰ متر به افراد گیر افتاده رسیده و با وجود مسیر شکافی با شیب های ۷۰ تا عمود و حتی منفی، سرانجام با استفاده از سفره نجات و همراهی خود مفقودین در ساعت ۳:۱۵ همگی به بالای ‌شکاف رسیده و رهاسازی می شوند.

با جمع آوری کارگاه و ارزیابی مصدومین و تغذیه آنها همچنین روشن کردن آتش برای گرم کردنشان، در ساعت ۳:۳۸ بامداد، مسیر صعب العبور با شیب های متعدد و شکاف های عمیق را طی کرده و در ساعت ۶:۰۵ به محل روستا رسیده و مفقودین تحویل مرزبانی و خانواده هایشان شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز