رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی:

اعتبار حوزه علمی، فرهنگی و اجتماعی استان در بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ حدود ۳.۸ برابر شده است

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۱۲:۰۸:۲۷
کد خبر: ۷۳۷۷۴۷
اعتبار حوزه علمی، فرهنگی و اجتماعی استان در بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ حدود ۳.۸ برابر شده است
حضرتی پر : اعتبار حوزه علمی، فرهنگی و اجتماعی استان در بین سال‌های 1392 تا 1396 حدود 3.8 برابر شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان غربی گفت: اعتبار حوزه علمی، فرهنگی و اجتماعی استان در بین سال‌های 1392 تا 1396 حدود 3.8 برابر شده است.

ناصر حضرتی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: اعتبار این بخش‌ها طی سال 1392 در استانیک هزار و 50 میلیارد ریال بود و در سال 1396 به 4 هزار و 16 میلیارد ریال رسید.

وی اضافه کرد: این افزایش اعتباری در اکثر بخش‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی استان رخ داده است.

وی بیان کرد: اعتبار بخش بهداشت و درمان آذربایجان غربی نیز در این مدت از 68 میلیارد ریال به 507 میلیارد ریال افزایش یافته است.

حضرتی از تصویب 17 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار عمرانی طی سال گذشته برای استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال نیز 13 هزار و 180 میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی و دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، تخصیص 81 درصدی اعتبارات بخش نفت و گاز به آذربایجان غربی را نشان دهنده توجه ویژه دولت به استان دانست و گفت: تاکنون 44 درصد اعتبار عمرانی سال مالی گذشته نیز در استان تخصیص یافته است.

وی در خصوص مشکلات آذربایجان غربی در حوزه های علمی، فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: پایین بودن درآمد سرانه، نرخ باسوادی پایین نسبت به دیگر استان ها با وجود بهبود قابل توجه در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید، کمبود تخت بیمارستانی نسبت به میانگین کشوری و جمعیت قابل توجه ساکنان سکونتگاه های غیررسمی از جمله این مشکلات به شمار می‌رود.

حضرتی ادامه داد: در حال حاضر طبق آمار غیر رسمی 600 هزار نفر از مردم آذربایجان غربی در سکونتگاه‌های غیررسمی شهرهای بزرگ استان ساکن هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز