دستگیری سارقان مسلح زرگری در ارومیه

۱۳۹۷/۰۷/۱۳ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۶۰۶۱۴
دستگیری سارقان مسلح زرگری در ارومیه
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از دستگیری سه سارق طلافروشی خیابان فرهنگیان ارومیه خبرداد

به گزارش برنا آذربایجان غربی، سردار ناصر اصلانی فرمانده انتطامی استان پیرامون دستگیری سارقان مسلح زرگری درارومیه گفت: سه سارق طلافروشی خیابان فرهنگیان ارومیه در کمتر از ۱۵ روز دستگیر شدند.

وی افزود: سرقت از این طلافروشی روز ۲۷ شهریور ساعت ۱۰ صورت گرفته بود و طی آن دو نفر دارای سلاح گرم کلاشینف در خیابان فرهنگیان ضمن سرقت طلاجات، اقدام به شلیک کرده و یکی از طلافروشان را مورد هدف قرار داده بودند که وی پس از انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داده بود.

وی با بیان اینکه در این سرقت، سارقان بسیار حرفه‌ای و پیچیده عمل کرده و هیچ اثر و ردی از خود بر جای نگذاشته بودند، افزود: سارقان حتی به صورت کامل پلاک وسیله نقلیه خود را پوشانده و مخفی کرده بودند و از آنجایی که آنها به همه محورها و مبادی ورودی شهر شناخت و آگاهی کامل داشتند با وجود کنترل شدید این محورها توسط نیروی انتظامی، سارقان از کوچه‌های خلوت و بی‌راهه‌ها موفق به فرار شده بودند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه سارقان به محض ورود به مغازه طلافروشی با یک گلوله دوریین مداربسته را از کار انداخته بودند، ادامه داد: نبود اثر و شواهد شناسایی سارقان و این پرونده را بسیار مبهم و پیچیده کرده بود تا اینکه با اقدام اطلاعاتی و فنی ماموران انتظامی در ۴۸ ساعت گذشته و پس از گذشت ۱۵ رور از زمان سرقت موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان شدند.

وی با اشاره به اینکه با شناسایی مخفیگاه سارقان، نیروهای انتظامی آن مکان را تحت نظر گرفت، زیرا که با توجه به مسلح بودن متهمان امکان مقابله به مثل و درگیری وجود داشت، عنوان کرد: سرانجام با اخذ مجوز قضایی ماموران پلیس به صورت غافلگیرانه وارد مخفیگاه آنها شده و آنها را دستگیر کرده و در بازجویی مخفیگاه متهمان دو قبضه کلاشینکف کشف و ضبط شدند.

ارزش ریالی طلاجات مسروقه ۳۰ میلیارد ریال است

اصلانی با اشاره به اینکه در مخفیگاه متهمان طلاها کشف نشد، تصریح کرد: سارقان در بازجویی‌ها ابتدا منکر سرقت شدند در نهایت آنها به سرقت اعتراف کرده و گفتند که طلاهای مسروقه را در منزل خواهر یکی از متهمان مخفی کرده‌اند که در نهایت ۶ کیلو و ۹۰۰ گرم طلا به ارزش ۳۰ میلیارد ریال از منزل فرد مذکور کشف شد.

وی با توصیه به همه اصناف تصریح کرد: اصناف باید از انجام هرگونه سهل‌انگاری خودداری کنند برای مثال در این سرقت، متهمان به مدت ۴۰ روز این مغازه فروش را زیر نظر گرفته و متوجه شده بودند که طلافروش هر شب طلاها را جمع کرده و به خانه می‌برد و این بهترین فرصت برای سرقت طلاها برای سارقان بود.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه این سهل‌انگاری‌ها به امنیت شهرستان و استان لطمه می‌زند، خاطرنشان کرد: در این مدت که سرقت رخ داده بود همه مردم ارومیه نگران شده و حس امنیت و وجود امنیت در سطح شهرستان به مخاطره افتاده بود که آن هم با اندکی دقت و توجه به مسائل امنیتی از بروز مشکلات جلوگیری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز