معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

همه دستگاه ها باید با هم افزایی به حل مشکلات جوانان ورود کنند

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۱:۱۳:۰۰
کد خبر: ۷۶۵۶۹۵
همه دستگاه ها باید با هم افزایی به حل مشکلات جوانان ورود کنند
صبح امروز جلسه ساماندهی امور جوانان استان آذربایجان غربی با حضور شهریاری استاندار این استان، محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و مدیران کل حوزه جوانان این وزارتخانه در ارومیه برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، محمدمهدی تندگویان در ابتدای صحبت های خود در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهید باکری گفت: ایشان نه فقط افتخار ارومیه و آذربایجان بلکه افتخار کل کشور و شیعه است و برای ما فرزندان شهدا یک الگوی واقعی است.

معاون ساماندهی امور جوانان ادامه داد: آسیب های حوزه جوان امروز به پشت در خانه های ما رسیده است، روزگاری کلا در کشور الان از هر 100 ازدواج 27 طلاق گزارش می شود. همه دستگاه ها باید دست به کار شوند و با هم افزایی به حل مشکلات جوانان ورود کنند و این کار یک یا دو نفر نیست.

وی افزود: از زمان حضورم در حوزه جوانان وزارت ورزش 20 سال سن مدیران کل خودم را کم کردم و از این بابت خوشحالم و شک ندارم پاسخ این اعتماد را می گیرم. در تمام استان ها هم باید همین رویه و روحیه جوانگرایی را ایجاد کنیم. ایتفاده از جوانان و بخصوص بانوان شایسته در سراسر کشور یک الزام است و با اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشسته ها امیدواریم حتی میانگین سنی فرماندارها هم کاهش پیدا کند.

تندگویان سپس از آذربایجان غربی به عنوان یک استان خوب در بحث تشکل های نردم نهاد نام برد و گفت: رویکرد ثبت تشکل ها در این استان خوب است و به لحاظ کمی و کیفی اوضاع مناسبی دارد. اما این کشور را فقط آمار نجات نمی دهد و باید کار با کیفیت ارائه کنیم تا علاوه بر ایجاد اشتغال باری از روی دوش مردم برداشته شود. مشکل اصلی جوانان ما امروز اشتغال است و تا اشتغال نباشد موضوعات دیگر این حوزه مثل مسکن و ازدواج حل نمی شود.

وی تاکید کرد: از نهادهای استانی درخواست دارم برخی کارهای خود را به تشکل های مردم نهاد برون سپاری کنند. مقام معظم رهبری امروزه حلول ماه مبارک رمضان را از رصدخانه ای در لرستان که یکی از تشکل های حوزه ماست اعلام می کند پس میشود در خیلی از حوزه ها به جوانان و تشکل ها اعتماد کرد.

تندگویان در پایان گفت: شش ماهه اول امسال بیش از 26 هزار مورد وام ازدواج در آذربایجان غربی پرداخت شده است و هیچ کس را در صف وام ازدواج نداریم. همچنین امسال تا الان 8 هزار میلیارد تومان وام ازدواج در سراسر کشور پرداخت کردیم که جا دارد از شبکه بانکی سراسر کشور تشکر کنم.

در این نشست همچنین امید محدث مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان، امیرحسین آل اسحاق مدیر کل طرح های ملی و فراگیر، سکینه سیف جمالی سرپرست دفتر نظارت و برنامه ریزی امور جوانان و سجاد سالک مدیر کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان به ارائه آمار و گزارش های استان در حوزه جوانان پرداختند و مطالبات حضار را بررسی کردند.

 

نظر شما