سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی در نشست مشورتی بخشداران استان

بخشداران حافظان حقوق دولت هستند

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۰:۳۴:۲۶
کد خبر: ۷۹۷۹۴۶
بخشداران حافظان حقوق دولت هستند
بخشداران براجرای پروژه های عمرانی درروستاها نظارت کرده و با ساخت و سازهای غیرمجاز و برداشت های بی رویه از منابع آب برخورد کنند

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی در نشست مشورتی بخشداران استان با تاکید بر اینکه کنترل ساخت و سازها در مناطق روستایی و بویژه روستاهای واقع در حریم شهرها درحفظ بافت روستاها و اراضی کشاورزی بسیار ضروری است گفت: بخشداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در حوزه شهرستان ها باید ضمن نظارت براجرای پروژه های عمرانی در مناطق روستایی با ساخت و سازهای غیرمجاز درروستاها برخورد کنند.
پیمان آرامون افزود: یکپارچه سازی کارها و تشریک مساعی برای حل مشکلات درپروژه های عمرانی از رویکردهای حوزه معاونت عمرانی است و دراین راستا از ظرفیت و نظرات بخشداران برای کاهش مشکلات روستائیان و تسریع در روند خدمت رسانی استفاده خواهد شد.
وی درادامه با اشاره به برنامه های دولت در مدیریت منابع آب و اختصاص 2220 میلیارد ریال اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه در سال 98خاطرنشان کرد:احیای دریاچه ارومیه از اولویت های مهم دولت تدبیروامید بوده وسالیانه اعتبارات قابل توجهی برای احیای دریاچه ارومیه و مدیریت منابع آب در حوضه دریاچه اختصاص می یابد و بخشداران باید ضمن آگاه سازی و جلب مشارکت روستائیان درپیشبرد برنامه های دولت در بخش آب و مقابله با برداشت های غیرمجاز از منابع زیرزمینی بیش از پیش فعال باشند.
سرپرست معاونت هماهنگی، بازنگری و اجرای طرح های هادی روستایی، ساماندهی و اجرای پسماند روستایی، نظارت بر سلامت مالی دهیاران ، ساماندهی ماشین آلات دهیاران و توسعه اشتغال روستایی و بهبود معیشت روستاییان را از دیگر برنامه های حوزه معاونت عمرانی عنوان کرد و بر نقش بخشداران درتحقق برنامه های پیش بینی شده تاکید کرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری در ادامه این نشست آموزش دهیاران از برنامه های جدی دفتربرشمرد و گفت: در سالجاری با برگزاری دوره های غیر حضوری 1809 دهیاری مباحث عمومی و تخصصی آموزش دیدند.
خدرلوهمچنین از انتخاب 10 دهیار برتر استان برای شرکت در المپیاد کشوری دهیاران خبر داد و افزود: این تعداد از میان دهیاران شرکت کننده در دوره های آموزشی و آزمون های برگزار شده انتخاب و در برای شرکت در مسابقات کشوری معرفی شده اند.

 

نظر شما