برگزاری ۲ جشنواره تفریحی گردشگری زمستانی در آذربایجان غربی

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۶:۲۳:۰۶
کد خبر: ۷۹۹۱۸۱
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از برگزاری ۲ جشنواره تفریحی گردشگری زمستانی در شهرهای ارومیه و تکاب در زمستان امسال خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از برگزاری ۲ جشنواره تفریحی گردشگری زمستانی در شهرهای ارومیه و تکاب در زمستان امسال خبر داد.

جلیل جباری با اشاره به اهمیت برگزاری سومین جشنواره برف و اسکی خوشاکو ارومیه اظهار داشت: به‌تازگی نخستین جلسه هماهنگی برای اجرای مطلوب این جشنواره با حضور بخشدار سیلوانا، فرماندهان هنگ مرزی و تعدادی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی برگزار شد و نحوه برگزاری مطلوب این رویداد فرهنگی مرور شد.

وی تصریح کرد: امروزه برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و اجتماعی برای ایجاد نشاط و شادابی مردم ضروری است و آثار مثبت در روحیات شهروندان دارد.

جباری افزود: اجرای موفق جشنواره‌های قبلی برف و اسکی خوشاکو و استقبال خوب مسافرین و مردم ارومیه از آن اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی را برای اجرای سومین جشنواره برف و اسکی خوشاکو مصمم‌تر کرده است.  

به گفته وی در این جشنواره در صورت مناسب بودن آب‌وهوا همزمان با مراسمات چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه برگزار خواهد شد و غرفه معرفی این رویداد نیز در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران بر پا می‌شود.

جباری گفت: مقدمات لازم برای برنامه ریزی‌های و معرفی هرچه بیشتر مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب برای برگزاری جشنواره زمستان در این مجموعه نی آغاز شده و این جشنواره مقدمه‌ای خواهد بود برای اجرای جشنواره‌ای دیگر که با محوریت شهرستان تکاب و معرفی ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی آن در بهار 98 اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری استان آذربایجان غربی در تابستان سال آینده در ارومیه در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان است چرا که اجرای این جشنواره‌ها می‌تواند در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در جامعه به‌طور مستقیم مؤثر باشد.

 

نظر شما