آماده‌باش استاندار آذربایجان‌غربی به فرمانداری‌ها و دستگاه‌ها برای مدیریت هرگونه بحران احتمالی و سیلاب

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۶:۱۰:۴۴
کد خبر: ۸۲۷۱۸۷
آماده‌باش استاندار آذربایجان‌غربی به فرمانداری‌ها و دستگاه‌ها برای مدیریت هرگونه بحران احتمالی و سیلاب
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم بسیج همه امکانات برای مدیریت بارش مناسب اتفاق افتاده در هفته اخیر و روزهای آتی، گفت: فرمانداران و مدیران عضو ستاد مدیریت بحران و همچنین مسئولان دستگاه‌های مرتبط، ضمن آمادگی و حضور تمام وقت و میدانی، می بایست تمهیدات لازم برای بحرانهای احتمالی و سیلاب را بایندیشند

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمد مهدی شهریاری در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان با تاکید بر اینکه هشدارهای سازمان هواشناسی باید از سوی مدیران و مردم جدی گرفته شود، افزود: مسئولین پیش بینی‌ها و امکانات لازم برای مواقع اضطراری را در نظر داشته باشند تا مردم دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: مدیریت آب وارد شده به سدها و رودخانه ها، اجرای طرح های آبخیزداری و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی در کنار ایجاد تاسیسات مناسب مهار آب در مناطق مختلف از جمله موارد پیشگیری از بحران سیل است که باید مدنظر مدیران مرتبط قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی بر شناسایی مسیل‌ها و مناطق مستعد بحران در زمان بارش تاکید کرد و ادامه داد: این موارد باید در همین ابتدای سال شناسایی شود تا امسال برای حل مشکل آنها تامین اعتبار کرده و عملیات اجرایی آن را در دستور کار قرار دهیم.

وی با قدردانی از همراهی مردم آذربایجان غربی در کمک به سیل‌زدگان استان گلستان افزود: مردم وظیفه خود را در حد توان انجام داده و می دهند؛ مسوولان نیز باید نگرانی شهروندان را در خصوص پیشگیری از حوادث مشابه در استان، برطرف کنند.

شهریاری از وجود حدود ۱۰ میلیارد مترمکعب برفاب در آذربایجان‌غربی خبر داد و اضافه کرد: این میزان حتی بیشتر از مصرف کل آب کشور است که باید مدیریت لازم را در خصوص استفاده صحیح از این نعمت خدادادی در دستور کار قرار داد.

استاندار آذربایجان‌غربی در خاتمه از مردم استان درخواست نمود به هشدارهای مدیریت بحران و نهادهای مسئول برای پیشگیری از هر رخداد ناخوشایند،توجه نمایند.

نظر شما