علت اصلی هجوم قورباغه ها به روستایی در میاندوآب مشخص شد

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۱۲:۰۴:۰۳
کد خبر: ۸۵۱۵۱۴
علت اصلی هجوم قورباغه ها به روستایی در میاندوآب مشخص شد
بخشدار باروق میاندوآب از هجوم قورباغه‌ها به روستای گل سلیمان آباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علی ابراهیم نژاد  بخشدار باروق میاندوآب گفت: ورود قورباغه ها به روستای گل سلیمان آباد سبب اختلال در زندگی تعدادی از اهالی این روستا شد.

وی ادامه داد:تعدادی بسیار زیادی قورباغه وارد روستا شده، تعدادی از این قورباغه ها وارد برخی خانه ها شده و زندگی مردم را با اختلال مواجه ساخته است.

خشک شدن تالاب گل سلیمان آباد علت هجوم قورباغه‌ها به داخل روستا

بخشدار بخش باروق میاندوآب گفت: با خشک شدن تالاب گل سلیمان آباد قورباغه‌هایی که زیستگاهشان این تالاب بوده به داخل روستا هجوم برده و موجب اختلال در زندگی مردم شده اند.

علی ابراهیم نژاد  افزود: تعداد قورباغه‌ها دقیق معلوم نیست، ولی آنچه مشاهده شده است به بیش از ۷ تا ۸ هزار می‌رسد و این قورباغه‌ها وارد منازل روستائیان شده است.

ابراهیم نژاد ادامه داد: با کمک نیرو‌های بهداشت محیط و محیط زیست در حال بررسی راه کاری برای رهایی از دست این مشکل بوجود آمده هستیم.

تالاب گل سلیمان آباد میاندوآب با ۲۰ هکتار وسعت در ۷ کیلومتری میاندوآب و در مسیر جاده میاندوآب- شاهین دژ قرار گرفته است و در پی بارندگی‌های امسال این تالاب بعد از ۵ سال دوباره آبگیری و احیا شده بود که هم اکنون در آستانه خشکی مجدد قرار گرفته است.

 

نظر شما