رها سازی یک قطعه بوتیمار در طبیعت نقده

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ - ۱۳:۰۳:۴۷
کد خبر: ۸۵۲۱۱۷
رها سازی یک قطعه بوتیمار در طبیعت نقده
رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: یک قطعه بوتیمار که به علت ناتوانی در پرواز به این اداره تحویل داده شده بود، بعد از سپری کردن دوره درمان در طبیعت تالاب سولدوز رها شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، اکبر محمدیان با اشاره به اینکه این بوتیمار توسط دوستداران محیط زیست به محیط بانان این شهرستان تحویل داده شده بود، افزود: محیط بانان پس از تیمار و اطمینان از بهبودی و سلامت کامل آن را به دامان طبیعت بازگرداندند.

وی ادامه داد: بوتیمار از پرندگان کنار آبزی و تالابی از خانواده حواصیلان بوده و گردن آن کوتاه تر از دیگر اعضای تیره حواصیلان است.

وی با اشاره به اینکه بوتیمار پرنده تک زی بوده و بیشتر خود را پنهان می‌کند، اضافه کرد: این پرنده آهسته و به دشواری قادر به پرواز است و پس از اوج گرفتن گردن خود را جمع می کند.

وی بیان کرد: زخمی شدن توسط شکارچیان، ضعف و ناتوانی بر اثر حضور در محیط شهری، نیافتن غذای مورد نیاز و برخورد با اتومبیل ازجمله تهدیداتی است که همواره پرندگان و حیات وحش را در معرض خطر قرار می دهد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده تاکید کرد: محیط بانان در حفظ و حراست از پرندگان و حیات وحش تلاش می کنند و به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متخلفان شکار هستند.

محمدیان اظهار داشت: جهت جلوگیری از تخلفات صید و حفاظت از زیستگاه های شهرستان، گشت های منظم شبانه روزی و پایش منطقه توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست نقده انجام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز