تاکید معاون استاندار آذربایجان غربی بر لزوم ورود جدی‌تر سمن‌ها برای مبارزه با موادمخدر

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۱۲:۲۵:۳۵
کد خبر: ۸۵۸۳۱۲
تاکید معاون استاندار آذربایجان غربی بر لزوم ورود جدی‌تر سمن‌ها برای مبارزه با موادمخدر
علی مصطفوی:تنها راه مبارزه اثرگذار با مواد مخدر همگانی کردن این مقوله است، لذا همه باید در این خصوص احساس مسئولیت بیشتری کنند و تشکلها و سازمانهای مردم نهاد نیز می خواهیم برای ریشه کنی این بلای خانمان سوز به یاری دولت بشتابند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علی مصطفوی معاون سیاسی و امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در نخستین جلسه کمیته توسعه مشارکتهای مردمی و سازمانهای مردم نهاد شورای مبارزه با مواد مخدر که امروز در استانداری برگزار شد، گفت : تنها راه مبارزه اثرگذار با مواد مخدر همگانی کردن این مقوله است، لذا همه باید در این خصوص احساس مسئولیت بیشتری کنند و تشکلها و سازمانهای مردم نهاد نیز می خواهیم  برای ریشه کنی این بلای خانمان سوز به یاری دولت بشتابند.

وی سمن ها را بازوان توانمند برای دولت عنوان نمود و افزود: در راستای سیاست کلان اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر باید از تمامی ظرفیت گروه‌ها، اقشار و طبقات مردمی استفاده شود که برای تحقق این هدف، اعضای سازمان‌های مردم نهاد از شاخص‌ترین اقشار به شمار می روند.

مصطفوی ادامه داد: مصرف مواد مخدر به عنوان یکی از اساسی ترین مشکلات اجتماعی به شمار می رود و اعتیاد زمینه ساز بسیاری دیگر از مشکلات و مسائل اجتماعی است و می تواند نقش مهمی در جامعه و کم توسعه یافتگی آن داشته باشد.

رییس کمیته تخصصی مشارکتهای مردمی و سازمانهای مردم نهاد نامگذاری یک روز در تقویم کشور برای مبارزه با مواد مخدر فرصتی است تا ضمن بیان عملکردها و برنامه ها در این خصوص، مردم و جامعه را بیش از پیش نسبت به پیامدهای خانمان سوز آن آشنا و حساس کرد .

وی در ادامه با بیان اینکه پیشگیری باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد، داد : برای مقابله با اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر هزینه های زیادی متقبل شده ایم و شهدای زیادی تقدیم کرده ایم لذا باید بصورت جدی برنامه ریزی های لازم و اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی همچنین بر افزایش مراکز نگهداری از معتادین به مواد مخدر تاکید نمود و گفت: ضروریست در این خصوص خیرین وارد عمل شوند لذا باید مسئله به خوبی به خیرین تبیین و اقدامات لازم برای جذب و جلب مشارکتهای خیرین در خصوص مبارزه با مواد مخدر انجام شود .

سرپرست اداره کل فرهنگی اجتماعی استانداری نیز در این جلسه به اهمیت ورود تشکلها و سازمانهای مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و اظهار داشت : انجمن و تشکل تخصصی که اختصاصا در حوزه مبارزه با مواد مخدر باشد در استان وجود ندارد و نیاز است سازمانها و موسسات اختصاصی در این زمینه تشکیل شود .

سیدهادی طباطبایی افزود : بدون حضور و فعالیت سازمانهای مردم نهاد و مشارکتهای مردمی ، خیلی از کارها از عهده دولت بر نمیآید لذا ضروریست در خصوص مواد مخدر و مبارزه با این بلای خانمان سوز موسسات و انجمن هایی تشکیل شود .

در ادامه این جلسه در خصوص برنامه های ۵ تیرماه روز مبارزه با مواد مخدر، تشکیل مجمع خیرین و جلب هر چه بیشتر مشارکتهای مردمی  بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز