یک مسئول خبر داد:

‌تخصیص بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای حوزه فرهنگی دریاچه ارومیه

۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۲:۴۴:۰۷
کد خبر: ۸۷۱۹۱۰
‌تخصیص بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای حوزه فرهنگی دریاچه ارومیه
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: در سال جاری فقط بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای حوزه فرهنگی دریاچه ارومیه تخصیص یافته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پیمان آرامون در چهاردهمین همایش ملی علوم ومهندسی آبخیزداری ایران که در سالن همایش های دانشگاه ارومیه برگزار شد افزود: با توجه به اینکه در کار عملیاتی نیاز به کار فرهنگی نیز باعث توسعه کارها می شود در سال جاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای حوزه فرهنگی دریاچه ارومیه تخصیص یافته است.

آرامون با اشاره به اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه از سال ۹۳ کار خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: در این مدت میزان ۳هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه صرف شده و در حال حاضر با توجه به عنایت خداوند و بارندگی های اخیر شاهد افزایش مساحت دریاچه به ۳ هزار و ۱۱۱ مترمربع و میزان آب بیش از ۴ میلیارد مترمکعب هستیم.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر رهبر انقلاب تاکید ویژه ای به مدیریت منابع طبیعی و حفظ منابع آب وخاک داشته است خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های اخیر بحث آبخیزداری و حفظ مراتع و جنگل ها مورد تعرض قرار گرفته و سیل اخیر نیز حاصل این دستکاری انسان برطبیعت بوده است بنابراین نیاز است مدیریت منابع طبیعی را جدی گرفته و اصلاح کنیم.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: در ۱۰ روز اول سال و با توجه به بارندگی های شدید، میزان ۷۶ کیلومتر لایروبی که خطر سیل در آنها وجود داشت در استان انجام شد.

آرامون با تاکید بر اینکه باید به مسئله آبخیزداری و تصرفات غیر قانونی بستر رودخانه ها و منابع طبیعی توجه کرد: در آذربایجان غربی برخورد های شدید با ساخت و ساز های غیر قانونی و تصرفات منابع طبیعی انجام می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز