۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه گردشگری به مناطق آزاد تخصیص می‌یابد

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۰۸:۲۹:۰۷
کد خبر: ۸۷۲۰۹۵
۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه گردشگری به مناطق آزاد تخصیص می‌یابد
معاون فرهنگی، اجتماعی و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت:۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه گردشگری به مناطق آزاد تخصیص می‌یابد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،معاون فرهنگی، اجتماعی و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در هجدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با حضور معاونان، مدیران سازمان‌های مناطق آزاد، صاحبنظران و کارشناسان حوزه‌های مربوطه گفت: کار آفرینی و رونق اقتصادی در سایه مشارکت اجتماعی است و رویکرد این معاونت استفاده حداکثری از مشارکت‌های نهادی و مردمی است.

محمد رضا رستمی، افزود: موضوع آسیب‌های اجتماعی که در مناطق با آن‌ها مواجه هستیم حائز اهمیت است که با همکاری وزارت کشور سند مسئولیت اجتماعی تدوین شده و بزودی عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این نشست تفاهم نامه‌ای میان سازمان منطقه آزاد ماکو و اروند با موضوع تبادل گردشگر و گردشگری ترکیبی برای گردشگران خارجی و داخلی‌ها منعقد می‌شود ادامه داد: در سالجاری ۷ مجموعه فرهنگی و گردشگری از جمله هتل و مرکز تفریحی و تجاری در مناطق آزاد در توسط سرمایه گذاران خارجی احداث می‌شود. رستمی ادامه داد‌: در تفاهم نامه‌ای که با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منعقد شد، مقرر شد تبلیغات مناطق آزاد و ظرفیت‌های گردشگری بصورت ملی و بین المللی و بدون هیچ هزینه‌ای معرفی شود.

وی با اشاره به احداث هتل‌های پنج ستاره در منطقه آزاد ماکو موجب رونق منطقه می‌شود ادامه داد: با افزایش تعداد پرواز‌های این منطقه در جذب بیشتر گردشگری تاثیرگذار خواهد بود دفاتر یونسکو در مناطق آزاد کشور راه اندازی می‌شود معاون فرهنگی اجتماعی و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از سرعت گرفتن مرمت و ساماندهی آثار تاریخی نیز طی تفاهم نامه‌هایی با سازمان میراث فرهنگی در مناطق آزاد کشور خبرداد و اظهارداشت: پیرو پیگیری‌های اولیه با سازمان جهانی یونسکو، دفاتر یونسکو در مناطق آزاد کشور راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع خلاق در بخش شتابدهنده‌های صادراتی، مناطق آزاد ارس و اروند پیشرو هستند افزود: ظرفیت‌های خوبی در زمنیه شتابدهنده‌ها در مناطق آزاد وجود دارد، از جمله منطقه آزاد کیش که استقرار یکی از این شتابدهنده‌ها و صنایع و فن آوری‌های نو در این جزیره در حال انجام است.

رستمی افزود:‌در حال تدوین برنامه نظام صنایع خلاق در مناطق آزاد کشور هستیم که اولین همایش بین المللی صنایع خلاق نیز درکیش برگزار می‌شود .

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سازمان توسعه تجارت وابسته به وزارت صمت نیز اختصاص میز تخصصی صادرات صنایع خلاق به مناطق آزاد واگذار شد که بسیار قابل توجه است اظهار داشت: در حوزه آموزش موضوع همکاری‌های بین المللی با دانشگاه‌های پلی تکنیک و ناپولی ایتالیا در ۸ بند همکاری‌های مشترک و دانشگاه‌های مستقر در مناطق آزاد در دستور کار است.

این مقام مسئول گفت:‌با تصویب شورای راهبردی علم و فناوری، طراحی اکوسیستم علم و فناوری مناطق آزاد انجام شده و منطقه آزاد کیش بعنوان پایلوت انتخاب شد.

رستمی در پایان گفت: در حوزه سلامت در سه منطقه آزاد دهکده سلامت انزلی، فرودگاه امام خمینی (ره) و کیش در نظر گرفته شده که در انزلی سرمایه گذار داخلی و خارجی مشخص شده و بزودی شاهد آغاز آن هستیم و فرودگاه امام خمینی (ره) و کیش نیز در حال جذب سرمایه گذار هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز