معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار

تمامی املاک مازاد آموزش و پرورش باید شناسایی شود

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۰۹:۴۶:۳۰
کد خبر: ۸۷۲۱۴۰
تمامی املاک مازاد آموزش و پرورش باید شناسایی شود
دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سالجاری، به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سالجاری، به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علی مصطفوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه در رابطه با اجرای بند ه تبصره 9 قانون بودجه مبنی بر تغییر کاربری املاک مازاد آموزش و پرورش گفت: ضرورت دارد اداره کل آموزش و پرورش استان، ضمن شناسایی املاک مازاد، مقدمات طرح و بررسی موارد احصا شده را در کمیسیون ماده 5 استان فراهم کند.

وی افزود: تغییر کاربری فضاهای آموزشی به کاربری مناسب‌تر، ساماندهی املاک و فضاهای آموزشی و تبدیل به احسن کردن آنها،  تعیین و تکلیف املاک و زمین‌های بلا استفاده، بهره‌برداری از سرمایه‌های راکد و کاهش وابستگی آموزش و پرورش به منابع دولتی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

مصطفوی در ادامه بر ضرورت برنامه ریزی در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان تاکید و خاطرنشان کرد: باید برای دانش آموزان که سرمایه های اصلی این جامعه هستند، برنامه ریزی مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت و رشد و شکوفایی استعدادها صورت گیرد.

همچنین در این جلسه که سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز حضور داشت، موضوع دکل های مخابراتی مستقر در برخی مدارس استان مطرح و با دستور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مقرر شد در جلسه ای با حضور نمایندگان شرکت مخابرات استان، تصمیمات لازم در رابطه تعیین تکلیف این دکل ها اتخاذ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: این استان نیازمند هشت هزار کلاس درس تا پایان برنامه ششم توسعه است.

ابراهیم محمدی افزود: با حل مشکل فضای آموزشی مشکلات ثبت نام نیز به طور چشمگیری در استان کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: با وجود مشکلات سخت افزاری در این بخش و نیازهای موجود، ساماندهی نیروی انسانی در استان که از بهمن سال گذشته آغاز شده تا آخر تیرماه جاری به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه از ابتدای مهر امسال هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود، گفت: فرآیند انتصاب مدیران نیز امسال بر اساس دستورالعمل مربوطه اجرا و پس از پایان مراحل آن مدیران جدید مشغول کار می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه ۵۶ هزار ساعت تدریس توسط نیروهای حق التدریسی آزاد در استان انجام می شود، گفت: بیش از ۲ هزار نفر نیروی حق التدریسی در این زمینه فعال است.

محمدی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این زمینه افزود: ۶۵ هزار ساعت نیز توسط شاغلان این نهاد و ۶ هزار ساعت در قالب طرح معلم تمام وقت تدریس شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز