با توافق مدیران گمرک ایران و ترکیه؛ افزایش ظرفیت تردد کامیون‌ در مرز بازرگان به ۱۲۰۰ دستگاه

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۱۲:۳۱:۴۲
کد خبر: ۸۷۳۳۳۳
با توافق مدیران گمرک ایران و ترکیه؛ افزایش ظرفیت تردد کامیون‌ در مرز بازرگان به ۱۲۰۰ دستگاه
مدیرکل روابط بین‌الملل گمرک جمهوری اسلامی ایران : ظرفیت تردد کامیون در مرز بازرگان - گوربولاغ به یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه افزایش می‌یابد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی  ،حسین کاخچی مدیرکل روابط بین‌الملل گمرک جمهوری اسلامی ایران افزود: در نشست مشترک مدیران گمرک ایران و ترکیه، ۲ طرف در خصوص افزایش تردد کامیون‌ها تا ۵۰۰ دستگاه از سوی ایران و ۷۰۰ دستگاه از سوی ترکیه و ساماندهی مسافران خروجیموافقت کردند.

وی اضافه کرد: توسعه ترانزیت دام زنده و انتقال تبادل اطلاعات گمرکی از دیگر توافق‌های صورت گرفته در این نشست مشترک بود.

کاخچی با اشاره به توافق روسای جمهور ایران و ترکیه برای گسترش مبادلات به ۳۰ میلیارد دلار بیان کرد: مرزهای مشترک بازرگان، سرو و رازی و گمرکات مقابل در ترکیه مهمترین عوامل در رسیدن به این هدف به شمار می رود که باید تمام توان خود را برای ارتقای مراودات اقتصادی در کنار تسریع در ترخیص کالا و مسافر به کار گیرند.

مدیرکل روابط بین الملل گمرک جمهوری اسلامی ایران با یادآوری مشکل تنظیم ساعت کاری گمرک سرو - اسندره اظهار کرد: در این نشست مشترک، رفع این مشکل برای رویه مناسب گمرکی مورد توافق قرار گرفت.

آذربایجان غربی تنها استان مرزی ایران با ترکیه است؛ این استان سه مرز مشترک شامل سرو - اسندره، رازی - کاپی کوی و بازرگان - گوربولاغ با ترکیه دارد.

گمرک بازرگان یکی از مبادی سه‌گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت شبانه روزی در شمال آذربایجان غربی فعال است؛ این مرز که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی به شمار می‌رود، در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو در آذربایجان غربی قرار دارد.

 

نظر شما