زمین‌های مجاور قلعه سردار بوکان به میراث فرهنگی واگذار خواهد شد

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۲:۱۸:۴۱
کد خبر: ۸۷۴۹۶۲
زمین‌های مجاور قلعه سردار بوکان به میراث فرهنگی واگذار خواهد شد
در جلسه برسی و رفع مشکل اماکن و پروژه‌های حوزه میراث فرهنگی بوکان، راهکار‌هایی برای تملک دو قطعه زمین مجاور قلعه سردار بوکان، ارائه شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، جباری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در جلسه بررسی و رفع مشکلات قلعه تاریخی سردار، موزه مفاخر و موزه باستان شناسی بوکان با بیان اینکه قلعه سردار یک اثر مهم تاریخی و خواستگاه اصلی شهر بوکان بوده و نشان دهنده قدمت این شهر است، گفت: امکان تملک محوطه قلعه سردار از طریق ستاد باز آفرینی وجود دارد و همچنین می‌توان از منابع استانی نیز استفاده کرد.
او همچنین با اشاره به اینکه بوکان در اولویت دوم پروژه‌های عمرانی در حوزه میراث فرهنگی آذربایجان غربی قرار دارد، افزود: تهاتر با شهرداری یکی دیگر از راحل‌های تملک زمین‌های محوطه قلعه سردار می‌باشد.
لقمان خسروپور آذر سرپرست فرمانداری بوکان نیز در این جلسه، با تاکید بر اینکه انجام هرگونه ساخت و ساز در محوطه قلعه تاریخی سردار منع قانونی دارد، اظهار کرد: تهاتر با اداره راه و شهرسازی از اولویت‌های تملک سازی این دو قطعه زمین می‌باشد و قطعاً از حقوق مالکان این زمین‌ها نیز دفاع می‌کنیم.
او تصریح کرد: بهره مندی از اعتبارات ستاد باز آفرینی در اولویت اول و تهاتر با اداره راه و شهرسازی به عنوان اولویت دوم تملک این زمین‌ها می‌باشد.
همچنین در بابک رستم پور شهردار بوکان تهاتر با شهرداری را غیر ممکن عنوان کرد و گفت: تهاتر با شهرداری به دلیل قیمت بالای زمین‌ها و ناتوانی شهرداری در تقبل تملک سازی به دلیل حجم زیاد پروژه‌های در حال اجرا، گزینه‌ای منفی می‌باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در ادامه در خصوص پروژه موزه مفاخر بوکان با اشاره به اینکه تجهیز این موزه از لحاظ طرح محتوایی شامل (ویترین آرایی، موزه آرایی و ...) در بودجه امسال گنجانده می‌شود، تصریح کرد: تامین اعتبار و تجهیز آن به عهده میراث فرهنگی می‌باشد.
جباری در پایان با اشاره نبود کمپ گردشگری در بوکان اذعان داشت: در استان آذربایجان غربی، بوکان به همراه چند شهرستان دیگر فاقد کمپ گردشگری می‌باشد که در آینده از اعتبارات ملی تعیین اعتبار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز