فرماندار ارومیه:

ارومیه به عنوان شهر ملی هنر‌های چوب انتخاب می‌شود

۱۳۹۸/۰۵/۰۱ - ۱۳:۳۳:۵۶
کد خبر: ۸۷۵۰۴۰
ارومیه به عنوان شهر ملی هنر‌های چوب انتخاب می‌شود
فرماندار ارومیه گفت:این شهر به عنوان شهر ملی هنر‌های چوب انتخاب می‌شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علیرضا ملامحمدزاده فرماندار ارومیه ، از برگزاری جلسه مشترک فرمانداری  ارومیه و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با معاون صنایع دستی میراث کشور و مدیران ارشد این حوزه  خبر داد و گفت:این جلسه به منظور بررسی پتانسیل ها و توانمندی های هنرهای چوب شهرستان ارومیه به منظور هدف گذاری و برنامه ریزی برای حمایت همه جانبه از صنایع دستی شهرستان برگزار شد.

فرماندار ارومیه همچنین از انتخاب ارومیه به عنوان شهر ملی هنرهای چوب خبر داد.

جلیل جباری  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی نیز درجمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در روز دوشنبه در دفتر منطقه‌ای غرب آسیا در تهران و با حضور سرکار خانم محمودیان معاون صنایع دستی کشور و تعدادی از مدیران ستادی و استانی و همچنین فرماندار ارومیه تصریح کرد‌: در این جلسه سعی شد با ارائه مدارک و مستندات لازم؛ ارومیه به عنوان شهر ملی هنر‌های چوبی معرفی شود.

او با بیان اینکه این پرونده شامل تعداد کارگاه‌های فعال این رشته و نیاز به احیا و آموزش و ایجاد خانه تخصصی چوب است، افزود: هدف از برگزاری این جلسات این است که ظرفیت‌ها و استعداد‌های ارومیه در زمینه هنر‌های سنتی و صنایع دستی و بویژه به عنوان شهر ملی هنر‌های چوبی در کشور معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به نتایج این انتخاب در صورت قبولی مسئولان ادامه داد: توجه بیشتر به هنرمندان صنایع دستی فعال در رشته‌های چوبی، ایجاد نمایشگاه‌های عرضه و فروش محصولات صنایع چوبی و حمایت از این رشته از جمله اهداف این طرح است.

جباری با بیان اینکه تنوع رشته‌های صنایع دستی در آذربایجان‌غربی بیش از ۵۰ مورد بوده که یکی از شاخص‌ترین این هنر‌ها مربوط به هنر‌های چوبی در استان است، عنوان کرد: سال گذشته ارزش صادرات محصولات صنایع دستی به خارج ۵.۵ میلیون دلار بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز