مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خبر داد:

حمایت از زنان خانه دار ضامن توسعه اجتماعی

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۰۷:۴۸:۴۰
کد خبر: ۸۷۵۲۹۹
حمایت از زنان خانه دار ضامن توسعه اجتماعی
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری در جلسه بررسی نحوه ارتقای آگاهی بانوان خانه دار از مزایای بیمه زنان خانه دار حضور یافت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی : مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ضمن تقدیر و تشکر ویژه از مدیریت و همکاران تامین اجتماعی در راستای بهره مندی افراد از حمایتهای اجتماعی و نگاه عادلانه مدیریت به تصدی پست های مدیریتی به بانوان و توجه به عدالت جنسیتی و ارتقای جایگاه زنان در دولت تدبیر و امید، گفت: یکی از عوامل اجتماعی مهم تاثیرگذار که نقش تعیین کننده در توسعه جامعه دارد حمایت اجتماعی افراد است که درجهت تحقق نیازهای واقعی و عاطفی افراد کمک کننده است.

وی افزود: بیمه یکی از شاخص های موثر بر رشد و توسعه جامعه است که می تواند در قالب حمایت مادی، افراد برخوردار از آن را مورد حمایت قرارداده و به توسعه اقتصادی کشور کمک کند .

علیلو افزود: جامعه ای که قصد حرکت به سوی توسعه را دارد اگر صرفا به ابعاد مادی توجه کند و تعالی و کرامت انسانها و کاهش نابرابری را در نظر نگیرد موفق نخواهد شد. بنابراین توجه به بیمه زنان خانه دار بعنوان چتر حمایتی و پشتوانه زنان خانه دار باعث ایجاد آرامش و استقلال اجتماعی زنان شده و این استقلال نزد زن بعنوان یک سرمایه بزرگ اجتماعی تلقی میشود.

علیلو تصریح کرد: زنان خانه دار بعنوان نیروی کار فعال در منزل جزو مهمترین سرمایه های جوامع به سبب نقشی که در فرایند توسعه دارند با برقراری چنین حمایتهایی از کارکرهای نظام های بیمه ای و بیمه تامین اجتماعی می توانند امید به زندگی و پشتوانه مالی و مشارکت در اقتصاد خانواده داشته باشند.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری ارتقای آگاهی بانوان در این زمینه را از طریق برگزاری کارگاههای آموزشی، نشست های تخصصی، جلسات کاری، تولید محتوا در فضای مجازی، استفاده از ظرفیت فرهنگسراها و کانونهای فرهنگی اجتماعی بانوان خواستار شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز