جوابیه مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۱۴:۲۲:۴۵
کد خبر: ۸۷۷۹۵۵
جوابیه مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان آذربایجان غربی
در پی انتشار فیلم ماموریت اورژانس از طریق برخی از کانال های فضای مجازی دکتر بهرامی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان جهت تنویر افکار عمومی جوابیه زیر را اعلام نمود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، طی اعلام یک مورد ماموریت تصادفی در ساعت  17:34 مورخ 6 مرداد ماه 1398به مرکز فوریتهای پزشکی ، نزدیکترین پایگاه و در سریع ترین زمان به محل حادثه اعزام می شود. به محض رسیدن بر بالین بیمار اطرافیان بیمار با ادعای حضور دیر هنگام  آمبولانس در صحنه اقدام به فحاشی به تکنسین های اورژانس می نمایند و این در حالیست که 4 دقیقه بعد از اعلام ماموریت،  آمبولانس بر بالین بیمار حاضر شده است.

در محل حادثه اقدامات پیش بیمارستانی مناسب ( برقراری راه وریدی- فیکس کردن گردن با کولار _  انتقال با برانکارد به  داخل آمبولانس و سایر اقدامات مورد نیاز) برای بیمار صورت پذیرفته است.

 با توجه به اینکه تکنسین اورژانس که در کابین عقب آمبولانس و بر بالین بیمار حضور دارد از تکنسین های جدیدالورود و نا آشنا به زبان آذری می باشد، وی در گرفتن شرح حال از بیمار بالاجبار به زبان فارسی صحبت می کنند و این در حالیست که بیمار و همراه هان با بیان اینکه " آیا ترکی صحبت کردن مگه عیبه "  سعی در تحریک تکنسین مربوطه را دارند و با پاسخ تکنسین مبنی بر اینکه " ترکی صحبت کردن عیب نیست ولی من ترکی بلد نیستم" مواجه میشوند.

و در ادامه بیمار از روی تخت برانکارد بلند می شود و تکنسین اورژانس نیز با توجه به احتمال سقوط بیمار و جلوگیری از آسیب بیشتر به وی اعلام می کند که بروی تخت دراز بکشند ولی متاسفانه بیمار و همراه هان به اصرار خودشان از آمبولانس پیاده می شوند و توصیه های مکرر پرسنل اورژانس آمبولانس مربوطه مبنی بر انتقال به بیمارستان کارساز نمی شود و ایشان ضمن پیاده شدن از آمبولانس ، اقدام به فحاشی و استفاده از الفاظ ناشایست می نمایند. هر چند دقایقی بعد با اعزام آمبولانس دیگری از فوریتهای پزشکی ، بیمار به بیمارستان منتقل می شود. اگر چه برخی کلمات استفاده شده توسط تکنسین مورد تایید این مرکز نمی باشد و با وی برخورد قانونی لازم به عمل خواهد آمد اما همانطوری که از محتوی فیلم نیز مشخص است همراه بیمار با نیت قبلی سعی در تحریک تکنسین اورژانس داشته و اقدام به فیلم برداری کرده است. و متاسفانه اقدام غیر حرفه ای مسئولین کانال های اجتماعی  با درج جملات زیر فیلم و انتشار آن باعث تشویش اذهان عمومی علیه اورژانس دانشگاه شده است ، که دانشگاه موضوع فوق الذکر را از طریق مبادی قانونی پیگیری خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز