رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در نشست خبری با اصحاب رسانه

تولید روزانه ۵۰۰ تن رباله در شهر ارومیه

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۳:۲۳:۰۴
کد خبر: ۸۹۵۷۲۶
تولید روزانه ۵۰۰ تن رباله در شهر ارومیه
یوسفی : 150 نفر از شهروندان ارومیه ای در طرح پاکبان محرم مشارکت دارند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، احد یوسفی رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت :طی ۹ ماه از آبان ۹۷ سال گذشته شاهد بارش‌های قابل توجهی در ارومیه بودیم و در این شهر شاهد مدیریت خوب آب‌های سطحی با همکاری تمام نهادها بودیم و مشکل خاصی در ارومیه شاهد نباشیم و ۵۴میلیمتر میانگین بارش در سال گذشته بود که امسال نیز از شهریورماه برای بارش‌های پاییزه آماده شده و تلاش خواهیم کرد مشکل خاصی در بارش‌ها ایجاد نشود.

وی افزود : برابر آمار سال گذشته میزان تولید زباله ۵۰۰ تن در روز توسط جمعیت ۷۸۰۰۰۰ نفری داخل شهر در ۲۸۰۰۰۰ واحد مسکونی ایجاد می‌شود که از این مقدار زباله توسط ۸۷۰ نفر پاکبان رفت‌وروب می‌شود و از طریق ۱۴۰ دستگاه خودروی سنگین به سمت محل دفن هدایت می‌شود و ایستگاه میانی (موقت) ۱ و ۲ تخلیه و سپس به سایت نازلو (سایت متمرکز دفن زباله) برای ۴ شهر قوشچی نوشین‌شهر سرو و سیلوانا و ارومیه و ۶۶ دهیاری منتقل می‌شود که کلا ۶۰۰ تن زباله در محل دفن داریم و در سال گذشته برای کاهش حجم آلودگی‌های ناشی از زباله، ۱۲۰ تن آهک‌پاشی کردیم.

یوسفی با اشاره به آتش سوزی ماه گذشته سایت دفن زبال گفت : متاسفانه ۲۰ روز قبل شاهد آتش‌سوزی ۷۲ ساعته در محل سایت داشتیم که بدون انفجار با کمک آتش‌نشانی خاموش شد.

رییس سازمان مدیریت پسماند افزود : برای مدیریت پسماند، تلاش برای کارهای فرهنگی از جمله کاهش تولید زباله همگام با شعار و هدف جهانی بودیم و ۳ جشنواره نقاشی کودک و فرهنگ سازی برای تفکیک زباله از مبدا باید تلاش کنیم و ما در این راستا نگاه ویژه‌ای داریم.

یوسفی گفت : طبق براورد در مشهد از ۱۰۰۰ تن زباله تولیدی ۲۳۰ تن زباله تفکیکی داریم و برنامه ریزی انجان شده طی ۳ تا ۵ سال به برنامه تفکیک از مبدا بالاخص از خانواده‌ها دست پیدا کنیم که در حال آنالیز راه‌اندازی ۲ خط پردازش ۲۵۰ تنی برای تبدیل زباله به کود کمپوست هستیم و یکی‌از مشکلات ، وجود نخاله‌های ساختمانی است که در هنگام بارندگی مشکلات عدیده ای را بوجود می‌آورند.

وی با اشاره به طرح پاکبان محرم گفت : بحث پاکبان محرم برای ایام عزاداری راه اندازی شده است ، شایسته و برازنده نیست به نام عزاداری زباله‌ها را زمین بیاندازیم که در این طرح ۱۵۰ نفر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز