جلسه توسعه کشت گیاهان دارویی در آذربایجان غربی برگزار شد

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۳:۳۲:۲۸
کد خبر: ۹۰۲۴۷۲
جلسه توسعه کشت گیاهان دارویی در آذربایجان غربی برگزار شد
جلسه برنامه ریزی برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان صبح امروز با ریاست مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، عارف خدرلو در این جلسه گفت: با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه و ضرورت صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، دولت تغییر و اصلاح الگوی کشت و بویژه توسعه کشت گیاهان دارویی در حوضه آبریز دریاچه را بعنوان یکی از بندهای 27 گانه برنامه احیای دریاچه ارومیه در دستور کار قرار داده است.

وی تاکید کرد: در همین راستا ضرورت دارد با یک برنامه ریزی جامع و منسجم و با استفاده از ظرفیت دستگاه های استانی، سیاست ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی در استان که می تواند آثار مثبتی در اشتغال و ارتقای معیشت روستاییان داشته باشد را عملی کنیم.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی در استان علاوه بر اقدامات دولت، مشارکت جوامع محلی و روستاییان را می طلبد که در این رابطه ضروری است دوره های آموزشی لازم را برای کشاورزان برگزار و آنان را با شیوه های کاشت، داشت و برداشت این گیاهان آشنا نماییم.

خدرلو افزود: آذربایجان غربی به لحاظ تنوع گیاهان دارویی رتبه اول کشور را دارد که باید از این ظرفیت در جهت توسعه کشت گیاهان دارویی و ایجاد صنایع فرآوری مربوط به آن در استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی نیز گفت: کشت گیاهان دارویی می تواند یکی از اولویت های تسهیلات اشتغال پایدار روستایی باشد و کشاورزان علاقمند به کشت این نوع گیاهان از این تسهیلات بهره مند شوند.

در این جلسه همچنین مشکلات و موانع توسعه کشت گیاهان دارویی در استان مورد بررسی قرار گرفت.

 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز