استاندار آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی توانایی تامین بخش عمده‌ای از نیاز‌های کشور را دارد

۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۵۳:۲۶
کد خبر: ۹۱۰۵۷۰
استاندار شهریاری با اشاره به ظرفیت های مرزی استان در برخورداری از ۶ پایانه و بازارچه مرزی و منطقه آزاد ماکو توانایی تامین بخش عمده ای از نیازهای کشور در شرایط تحریم را دارد گفت: کشور برای مدیریت شرایط امروز می تواند بر نقش آفرینی جدی آذربایجان غربی اعتماد کند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی؛ محمدمهدی شهریاری در نشست فعالین اقتصادی با رئیس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به دستاوردهای مثبت اقتصادی استان در کاهش نرخ بیکاری، رشد مشارکت اقتصادی و اشتغال و جایگاه برتر کشور در حوزه بهبود فضای کسب و کار افزود: با وجود این تحولات مثبت و امیدآفرین که به مدد همه مجموعه های استان بدست آمده هنوز در شاخص هایی چون درآمد سرانه و آموزش از وضعیت نامطلوبی برخورداریم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه دولت در شرایط سخت تحریمی بسر می برد اما معتقدیم اگر نگاه ویژه ای در خصوص تامین سرمایه در گردش، برگشت ارزهای صادراتی، تقسیط بدهی واحدهای تولیدی  و اعطای تسهیلات ویژه صورت بگیرد این استان توانایی آن را دارد تا در زمینه تامین بخش عمده ای از نیازهای داخل نقش آفرینی کند.

شهریاری افزایش اعتباری و رفع محدودیت های بانکی،تسهیل در واگذاری املاک تملیکی و افزایش میزان و سهم استان از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را از جمله نیازهای استان برشمرد.

در این نشست که بیش از ۴ سال بطول انجامید فعالین اقتصادی مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

 

نظر شما