خرید حمایتی سیب صنعتی برای حمایت از باغداران

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۱:۴۳:۴۲
کد خبر: ۹۱۲۰۳۳
خرید حمایتی سیب صنعتی برای حمایت از باغداران
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از خرید حمایتی سیب صنعتی برای حمایت از باغداران خبر داد.
به گزارش برنا آذربایجان غربی،رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  در جمع خبرنگاران گفت: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم بازار کشور سیب صنعتی به ازای هر کیلو ۸۰۰ تومان از باغداران خریداری خواهد شد و در این راستا مذاکره و هماهنگی لازم با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران انجام گرفته است.
 
جلیلی گفت: پیش از این طی توافق صورت گرفته با کارخانجات کنسانتره استان مقرر شده بود که کارخانجات تا زمان متعادل شدن قیمت، سیب صنعتی را به ازای هر کیلو حداقل ۶۰۰ تومان از کشاورزان خریداری کنند که متاسفانه این امر توسط کارخانجات رعایت نگردید و کاهش قیمت خرید توسط پیمانکاران کارخانجات منجر به ورود دولت برای خرید حمایتی گردید که انشالله در نهایت به سود کشاورز و مصرف کننده منتهی می‌شود.
 
او اضافه کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده امسال پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب درختی از باغات استان برداشت شود که از این میزان در حدود ۳۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن به مصرف صنایع تبدیلی می‌رسد.
 
او همچنین ادامه داد: این میزان سیب قابلیت صادرات نداشته و باید در صنایع تبدیلی بصورت کنسانتره و آبمیوه تبدیل وبرای صادرات در نظر گرفته شود.
 
جلیلی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی قطب اول تولید سیب درختی کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: سالانه در حدود ۷۰۰ هزار تن از محصول تولیدی به صورت تازه‌خوری مصرف و یا در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی می‌شود که برای فروش روانه بازار‌های مصرف داخلی و خارجی می‌گردد.
 
او اظهار امیدواری کرد با همراهی کارگروه تنظیم بازار بتوان نسبت به تعدیل قیمت این محصول در بازار به نفع تولید کنندگان و مصرف کنندگان گام برداشت.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز