استاندار آذربایجان غربی؛

افتخارآفرینی باکری‌ها برگ زرینی از کتاب قصه‌های آذربایجان است

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۰۹:۵۱:۰۱
کد خبر: ۹۲۵۵۳۱
افتخارآفرینی باکری‌ها برگ زرینی از کتاب قصه‌های آذربایجان است
استاندار آذربایجان‌غربی با صدور پیامی افتخارآفرینی دلیرمردانی همچون باکری‌ها و امینی‌ها را برگ زرینی از کتاب قطور قصه‌های آذربایجان عنوان کرد.

به گزارش برنا آذزبایجان غربی ، محمدمهدی شهریاری در این پیام که همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه یک کشور در ارومیه صادر شده، آورده است: قصه‌ها کهن‌ترین زاده بشری و مخزن آگاهی و معرفت‌اند و قصه‌گویان در طول تاریخ با گشودن این رازهای کهن همواره آفرینندگان اصلی فرهنگ هستند.

در ادامه این پیام آمده است: قصه‌ها مبتنی بر واقعیت‌های زندگی، عامل اصلی شکل‌گیری و بقا و ماندگاری تمدن‌ها به شمار می‌روند که در بین انواع قصه‌ها، قصه‌های دینی و حماسی روح‌ آزادگی، صلح، مهربانی و و طن دوستی را برای یک ملت به ارمغان می‌آورند.

وی تاکید کرده است: امروز همه ما از تاثیرهای تربیتی قصه در بین انواع قصه‌ها آگاهیم؛ انتقال مفاهیم و ارزش‌ها، رشد خلاقیت‌ها، ترویج تلاشگری، تقویت مهارت‌های کلامی و شنیداری، تقویت قدرت تخیل و تصویرسازی از آثار ارزشمند قصه است و قصه‌گو هنرمندی تمام همه این‌ها را برای مخاطب باز می‌گوید.

در ادامه این پیام اضافه شده است: امروز ما مفتخریم در خطه شهیدپرور آذربایجان‌غربی و در پاییر زیبای ارومیه میزبان قصه‌گویان منطقه یک کشور در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم؛ استانی با تاریخی سترگ و پیشینه‌ای لبریز از افتخارات، با مردانی دلیر و افتخارآفرین هم‌چون باکری‌ها و امینی‌ها که قصه فداکاری و مهرشان برگ زرینی از کتاب قطور قصه‌های آذربایجان است.

شهریاری در ادامه آورده است: استانی که سابقه طولانی آن در آفرینش و انتقال سینه به سینه قصه‌های حماسی و قصه‌گویان بی‌نظیر مثال‌زدنی است.

اینجانب ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان و قصه گویان گرانقدر، امیدوارم حضورشان در این استان برای مردم فرهنگ دوست و کودکان عزیزمان سرشار از شادی و لذت کسب تجربه باشد.

مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی با حضور ۲۵ قصه‌گو در محل سالن شهید فرخی کانون پرورش فکری به میزبانی شهرستان ارومیه آغاز شد.

در مرحله‌ منطقه‌ای این جشنواره قصه‌گویان پنج استان‌ آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین طی روزهای ۲۵ و ۲۶ آبان ۱۳۹۸ به قصه‌گویی می‌پردازند که هر یک از این استان‌ها با پنج قصه‌گو در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

با اعلام دبیرخانه مرکزی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، «مریم سعادت»، «علی خانجانی» و «محسن هجری» داوری مرحله منطقه‌ای این جشنواره در منطقه یک کشور را برعهده دارند.

پنج قصه‌گوی برتر این مرحله از جشنواره جواز حضور در مرحله کشوری را که همزمان با یلدای ۱۳۹۸ در تهران برگزار می‌شود، کسب می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز