در اشتغالزایی باید نگاه ویژه ای به زنان سرپرست خانوار داشت

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۰:۲۱:۵۴
کد خبر: ۹۲۵۸۹۲
در اشتغالزایی باید نگاه ویژه ای به زنان سرپرست خانوار داشت
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: باید در برنامه ریزی‌های اشتغالزایی نگاه ویژه ای به زنان سرپرست خانوار داشت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، سیدهادی طباطبایی روز گذشته در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده تکاب افزود: اولویت قائل شدن اشتغال زنان سرپرست خانوار در راستای برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود و تحقق مطلوب آن نیازمند همکاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی و تعامل تولیدکنندگان و صاحبان کارگاه‌ها و صنایع است.

وی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۷ برنامه کاربردی مختلف در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقا و بهبود شاخص‌های سلامت و خانواده در آذربایجان‌غربی اجرا شده است.

 طباطبایی با اشاره به فعالیت دفاتر تسهیل‌گری در استان، اظهار کرد: دفاتر تسهیل‌گری نقش موثری در بهبود شاخص‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌ها دارند و باید تلاش شود تا این دفاتر علاوه بر ارومیه در سایر شهرهای استان نیز راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه تسهیل شرایط برای ایجاد سازمان‌های مردم‌نهاد نشانه توجه ویژه دولت به سمن‌هاست، ادامه داد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید از مشارکت‌های مردمی و ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد به نحو مطلوب‌تر استفاده شود.

طباطبایی افزود: با توجه به انتخاب تکاب به عنوان یکی از ۳۱ شهر آزمونه پایلوت توسعه کشور، باید مصوبه‌های کارگروه فرهنگی و اجتماعی در این شهرستان به طور دقیق اجرا شود؛ این شهرستان سرمایه اجتماعی و مشارکت مردمی بالایی دارد و باید از این ظرفیت در راستای توسعه و پیشرفت منطقه استفاده شود.

همچنین محمود زمانی فرماندار تکاب نیز در این جلسه گفت: برای دستیابی به توسعه پایدار باید نقش اجتماعی زنان تقویت و مشارکت آنان در ابعاد مختلف افزایش یابد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه و منزلت اجتماعی زنان در آموزه‌های دین مبین اسلام، افزود: در فرآیند توسعه و ارتقای جایگاه زنان باید نگاه‌ها و نگرش‌ها به این قشر عظیم جامعه تغییر و بهبود یابد و از رفتارهای تبعیض‌آمیز پرهیز شود.

زمانی اظهار کرد: بر اساس آمارها، زنان در تکاب همواره مشارکت ۸۰ درصدی در ادوار مختلف انتخابات داشته‌اند و این روند باید در سایر ابعاد نیز تقویت شود.

فرماندار تکاب گفت: در موضوع مدیریت آسیب‌های اجتماعی نباید فقط با رویکرد روانشناسانه برخورد کرد بلکه باید در این زمینه به سمت راهکارهای جامعه‌شناسانه حرکت کنیم.

وی بیان کرد: اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی تکاب وضعیت فعلی شاخص‌های توسعه این شهرستان در بخش‌های مختلف را تهیه و تدوین کنند و سپس بر اساس آن و با برنامه‌ریزی اصولی برای رسیدن به معیارها و شاخص‌های کشوری فعالیت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز