کاشت ۲۴۱ هزار اصله نهال در آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۲:۱۴:۵۰
کد خبر: ۹۳۳۱۰۸
کاشت ۲۴۱ هزار اصله نهال در آذربایجان غربی
همزمان با ولادت امام حسن عسکری (ع)، طرح کاشت ۱۴ میلیون نهال در پاییز به نیت چهارده معصوم، همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،همزمان با ولادت امام حسن عسکری (ع)، طرح کاشت ۱۴ میلیون نهال در پاییز به نیت چهارده معصوم، همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز با حضور معاون امور عمرانی استاندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان در روستای جبل کندی شهرستان ارومیه با کاشت ۲۴۱ هزار اصله نهال در سرتاسر استان آغاز شد.

همزمان با ولادت امام حسن عسکری (ع)، طرح کاشت ۱۴ میلیون نهال در پاییز به نیت چهارده معصوم، همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز با حضور معاون امور عمرانی استاندار، رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان در روستای جبل کندی شهرستان ارومیه با کاشت ۲۴۱ هزار اصله نهال در سرتاسر استان آغاز شد.

میر صمد موسوی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان غربی در این آیین با بیان اینکه منابع طبیعی ثروت ملی و خدادادی است، اظهار کرد: فراخوان عمومی کاشت ۱۴ میلیون نهال در کل کشور در راستای سیاست گذاری منابع طبیعی با شعار نهال کاری همگانی برای ایرانی سبز اعلام شده و در روز ۱۴ آذر همزمان با ولادت امام حسن عسکری انجام می‌شود که در آذربایجان غربی این طرح در سطح ۶۷۲ هکتار اجرا می‌شود.

موسوی افزود: جلوگیری از افزایش گاز‌های گلخانه‌ای و قطع بی رویه درختان جنگل‌ها از طریق نهال کاری از اقداماتی است که می‌تواند در راستای حفظ خاک جنگل‌ها و کاهش غلظت co۲ انجام گیرد.

وی در رابطه با نهال‌های کشت شده بیان کرد: نهال‌های کشت شده شامل نهال‌های بیابانی و کم اب بر از قبیل گل محمدی و سنجد و ... جنگلی است.

موسوی  گفت: این طرح با همکاری قشر‌های مختلف مردم، بسیج و سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها اجرا خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به روز جهانی خاک گفت: نتیجه برداشت‌های بی رویه نسل امروز از منابع طبیعی چیزی جز آلودگی هوا، کاهش شدید سفره‌های آب و تخریب منابع طبیعی نیست که باید با اقداماتی، چون کاشت نهال، کنترل برداشت‌های بی رویه از منابع آبی و استفاده درست از مراتع میراثی ماندگار از آب و خاک و هوای سالم را برای نسل‌های آینده به ارث بگذاریم.

آیدین رحمانی به کاشت همزمان ۱۴ میلیون اصل نهال در کشور اشاره کرد و افزود: این تعداد نهال در سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) به نیت ۱۴ معصوم در سراسر کشور با هدف تقویت پوشش گیاهی عرصه‌های طبیعی کشت می‌شود که با توجه به مشکل کم آبی دریاچه ارومیه افزایش سطح پوشش سبز در مراتع و حاشیه دریاچه برای کنترل ریزگرد‌ها و حفاظت مزارع و باغات از گسترش شنزار‌ها بیش از پیش اهمیت دارد.

 

نظر شما