توزیع ماهانه ۲۹ هزار تن آرد در بین نانوائی‌های آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۱۰:۵۷:۲۷
کد خبر: ۹۳۵۵۲۷
توزیع ماهانه ۲۹ هزار تن آرد در بین نانوائی‌های آذربایجان غربی
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی از توزیع ۲۹ هزار تن آرد در بین نانوائی‌های استان خبر داد.
به گزارش برنا آذربایجان غربی ، زارع مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی  گفت: در استان ۴ هزار ۹۳۲ واحد نانوایی فعال است که از این تعداد ۳ هزار ۵۳۲ واحد یارانه‌ای و یک هزار ۴۲۲ واحد نانوایی نیمه یارانه‌ای است.
 
او با بیان اینکه در ماه ۲۹ هزار تن آرد در بین نانوائی‌های استان توزیع میشود افزود: سرانه متوسط آرد استان ۷ کیلوگرم است که در مقایسه با سرانه کشوری ۷۰۰ کرم بیشتر است.

زارع ساماندهی آرد خام یارانه‌ای روستایی و عشایر و تجمیع نانوائی‌های و تسهیل در نظارت آن‌ها در استان از راهکار‌های اولیه کاهش سرانه مصرف ارد در استان دانست و افزود: سرانه نانوایی در کشور به ازای هر ۱۲۰۰ نفر یک نانوایی استدر حالیکه این رقم در استان به ازای هر ۶۵۰ نفر یک نانوایی است که نظارت و کنترل آن‌ها با مشکل ساخته است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی اجرای طرح بهسازی نانوائی‌ها را گام مهم دیگر در جهت ارتقای کیفیت نان و کاهش مصرف آرد در استان دانست وگفت: در اجرای این طرح با پرداخت ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات با ۱۵ درصد ۱ هزار ۵۳۰ واحد نانوایی نوسازی و تجهیز خواهد شد.

زارع همچنین از ارتقای کیفیت آرد در استان از اول دی ماه خبر داد و تصریح کرد: برای بهبود کیفیت آرد استان مقادیری گندم با کیفیت مطلوب از خوزستان خریداری و درسیلو‌های استان ذخیره شده است که از اول دی ماه به نسبت ۳۰ درصد با گندم تولیدی استان مخلوط خواهد شد تا آرد مناسبتری در اختیار نانوایان قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز