تامین امنیت غذایی مردم در گرو حفظ خاک است

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۳:۰۵:۴۹
کد خبر: ۹۳۶۲۰۶
تامین امنیت غذایی مردم در گرو حفظ خاک است
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:تامین امنیت غذایی مردم در گرو حفظ خاک است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در همایش گرامیداشت روز جهانی خاک در ارومیه اظهار کرد: تامین امنیت غذایی مردم در گرو حفظ خاک است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: تاکنون برای ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نقشه کاداستر تهیه شده است و تداخلات ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با اراضی ملی برطرف شده است که این روند همچنان ادامه دارد.

او گفت:تهیه بانک جامع اطلاعاتی از وضعیت اراضی کشاورزی و ملی استان به منظور برنامه ریزی‌های منسجم و هدفمند برای توسعه پایدار بخش کشاورزی و جلوگیری از تخریب غیر مجاز اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی، در اولویت کار‌های اجرایی سازمان قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: مدیریت بهینه بخش کشاورزی و حفاظت از عرصه‌های طبیعی جزو سیاست‌ها و اهداف کاری سازمان است که با جدیت تمام با عاملان تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی و ویلا سازی برخورد قانونی می‌شود.

او گفت:شناسایی عوامل و به کار گیری روش‌های جلوگیری از فرسایش خاک می‌تواند قدمی اساسی در راستای بهره وری اقتصادی بخش کشاورزی باشد.

جلیلی افزود:رهاسازی آب رودخانه‌ها به صورت مستقیم به سمت دریاچه ارومیه، باعث تشدید افزایش شوری آب‌های زمین‌های زراعی و فرسایش خاک می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز