افزایش ۲ سانتی متری دریاچه ارومیه در ده روز

۱۳۹۸/۱۰/۲۰ - ۱۱:۰۸:۳۶
کد خبر: ۹۴۸۲۶۵
افزایش ۲ سانتی متری دریاچه ارومیه در ده روز
رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تراز دریاچه نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته‌است، گفت: تراز نگین آبی آذربایجان نسبت به سال گذشته ۶۸ سانتی‌متر افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، فرهاد سرخوش با اعلام اینکه تراز دریاچه ارومیه به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۲۷ سانتی‌متر رسیده‌است، بیان کرد: همچنین تراز این دریاچه در مقایسه با ۱۰ روز قبل نیز ۲ سانتی‌متر افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه به بیش از ۲ هزار و ۸۰۷ کیلومتر مربع رسیده‌است، گفت: وسعت این دریاچه نسبت به ۱۰ روز گذشته ۱۳ کیلومتر مربع و نسبت به سال گذشته ۷۰۳ کیلومتر مربع افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه این دریاچه هم‌اکنون بیش از سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب آب دارد، افزود: میزان آب دریاچه ارومیه نیز در مقایسه با ۱۰ روز گذشته ۶۰ میلیون مترمعکب و در مقایسه با یک سال گذشته یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون متر معکب افزایش یافته‌است.

وی با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال‌های آینده و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: تراز دریاچه ارومیه در صورت بهره‌برداری از این طرح‌ها سالانه نزدیک به یک‌متر افزایش می‌یابد و وعده رییس جمهوری عملی می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز