جریمه بیش از ۷۵۲ میلیارد ریالی واحدهای صنفی آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۴۸۲۸۴
جریمه بیش از ۷۵۲ میلیارد ریالی واحدهای صنفی آذربایجان غربی
بعد از بررسی و رسیدگی به شکایات واصله ۱۸۴۲ مورد تخلف اثبات شده، ۱۷۵۲ مورد غیر متخلف و ۲۹۵ مورد نیز در دست بررسی و رسیدگی است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی از تشکیل ۹۲۳۹ پرونده تخلف صنفی در استان طی سال جاری خبرداد.

غلامرضا بابایی با بیان اینکه از اول سال جاری تا اوایل دی ماه ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی فعال در سراسر استان انجام شده است، افزود: در پی بازرسی های انجام شده ۹۲۳۹ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۷۵۲ میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی بیشتر و صدور حکم به مراجع ذیربط ارجاع شد.

وی افزود: در بازه زمانی یاد شده ۳۸۸۹ مورد شکایت قابل پیگیری به ستاد خبری سازمان رسیده است که ۲۴۹۱ مورد از آن شکایت تلفنی، ۱۰۵۶ مورد شکایت حضوری و ۳۴۲ مورد نیز شکایت کتبی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی بیان کرد: بعد از بررسی و رسیدگی به شکایات واصله ۱۸۴۲ مورد تخلف اثبات شده، ۱۷۵۲ مورد غیر متخلف و ۲۹۵ مورد نیز در دست بررسی و رسیدگی است.

بابایی به بازرسی های انجام شده از شرکت های وارد کننده که ارز دولتی از بانک دریافت کرده بوداند اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۵۰۰ مورد بازرسی از شرکت های وارد کننده کالا صورت گرفت که منجر به تشکیل ۲۲ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۴۲۵ میلیارد ریال شد و جهت رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی ادامه داد: در راستای رصد و پایش مستمر میزان موجودی سردخانه ها و انبار کالاهای اساسی و ضروری که مشمول اعلام موجودی هستند، ۴ هزار و ۱۱۴ مورد بازرسی انجام و منجر به تشکیل ۹۱ فقره پرونده احتکار، گران فروشی، قاچاق، عدم اعلام موجودی،اختفاع و امتناع از عرضه و سایر موارد، به ارزش بیش از ۷۹ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

 

نظر شما