انتخاب «ولی حاجی‌قلیزاده» دادستان فقید خوی به عنوان شهید شاخص حقوقدانان کشور

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۰۷:۵۸:۵۵
کد خبر: ۹۴۸۴۷۱
انتخاب «ولی حاجی‌قلیزاده» دادستان فقید خوی به عنوان شهید شاخص حقوقدانان کشور
رییس دادگستری خوی گفت: با تصویب بسیج حقوقدانان و قضات کشور، «ولی حاجی قلیزاده» که در دیماه ۱۳۸۸ و در مقابل درب منزل خود در خوی به شهادت رسیده بود، به عنوان شهید شاخص کشوری در حوزه حقوقدانان و قضات کشور انتخاب شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علی ابراهیمی افزود: هدف از معرفی شهدای شاخص آشنایی جامعه به ویژه نسل جوان با سبک زندگی آنان است و دادستان شهید خوی به سبب خدمات ارزنده در سنگر عدالت و مردمی بودن به عنوان یکی از شهدای شاخص این عرصه معرفی شد.

شهید «ولی حاجی‌قلیزاده» در تیرماه ۱۳۴۴ در یک خانواده مذهبی در شهر دارالمومنین خوی دیده به جهان گشود و پس از طی مراحل تحصیل، ابتدا در آموزش و پرورش و سپس در سال ۱۳۷۳ با ابلاغ قضایی به عنوان قاضی تحقیق در دادگستری خوی به خدمت مشغول شد.

وی ۶ ماه بعد، از قاضی تحقیق شعبه اول دادگاه به عنوان دادرس علی‌البدل همان شعبه و سپس به سمت دادرس محاکم عمومی و رییس دادگاه شعبه ۱۱ عمومی ارتقا یافت.

۲ سال بعد و همزمان با ریاست شعبه ۱۱ به عنوان معاون قضایی دادگستری منصوب شد و در سال ۱۳۸۳ به دلیل تخصص و درایتی که داشت به عنوان دادستان عمومی و انقلاب اسلامی خوی منصوب گردید.

«حاجی‌قلیزاده» سرانجام در ۲۸ دیماه سال ۱۳۸۸ هنگام بازگشت از محل کار خود در مقابل منزلش و در داخل خودرو به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

دهمین سالگرد این شهید سنگر عدالت با حضور شخصیت‌ها و چهره‌های ملی و استانی و قشرهای مختلف مردم ۲۶ دیماه جاری در بقعه امامزاده سیدبهلول خوی برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز