صادرات ۲۲ میلیون دلاری تعاونی‌های مرزنشینی آذربایجان‌غربی

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۰:۲۲:۵۰
کد خبر: ۹۵۰۲۳۶
صادرات ۲۲ میلیون دلاری تعاونی‌های مرزنشینی آذربایجان‌غربی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۲ میلیون دلار کالا توسط تعاونی‌های مرزنشینی استان طی ۹ ماه نخست سال جاری صادر و صدها میلیارد دلار درآمد نصیب کشور شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،رضا نقی‌زاده افزود: از جمله مهمترین اقلام صادراتی این تعاونی‌ها می‌توان به مواد غذایی، میوه و سبزی، فلزات، تخته نئوپان و مصالح ساختمانی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۸ شرکت تعاونی مرزنشینی در آذربایجان‌غربی فعال است، اضافه کرد: این تعاونی‌ها طبق قانون تنها می‌توانند با مناطق مرزی کشورهای همسایه تبادل کالا و صادرات داشته باشند و این امر اهمیت تعاونی‌های مرزنشینی را نشان می‌دهد.

نقی زاده همچنین از تشکیل ۷۳ تعاونی جدید از ابتدای امسال در استان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۳۱ تعاونی در گرایش تولیدی، ۱۱ مورد در بخش توزیعی و ۳۲ تعاونی در گرایش خدماتی تشکیل و با راه‌اندازی آنها ۸۸۲ فرصت شغلی در آذربایجان‌غربی ایجاد شده‌است.

وی با اشاره به برگزاری ۳۵ هزار و ۴۸۸ نفر ساعت آموزش برای تعاون‌گران آذربایجان‌غربی، بیان کرد: این آموزش‌ها به منظور توانمندسازی مدیران و اعضای تعاونی‌های استان در شاخه‌های مهارتی حقوقی، مهارتی مدیریتی، مهارتی تخصصی و مجازی برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز