استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

ضرورت اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۲:۲۲:۰۶
کد خبر: ۹۵۰۳۴۱
ضرورت اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان
پنجمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان به ریاست استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،استاندار آذربایجان غربی در ابتدای این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: آیین خاکسپاری و تشییع پیکر این شهید والامقام در استانهای مختلف کشور موجی از وحدت و همبستگی در میان اقشار مختلف مردم ایجاد کرد.

محمدمهدی شهریاری با تسلیت شهادت جمعی از هموطنانمان در آیین خاکسپاری آن شهید والامقام و همچنین جانباختگان سقوط هواپیمایی بوئینگ اوکراین و ابراز تاسف عمیق از این حوادث در کشور، ادامه داد: نباید بصورت سطحی به این مسائل نگاه کرد چرا که تجربه نشان داده دشمن از تمام ترفندها برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می کند و در این قضایا نیز ردپای سرویس های دشمن بویژه در خصوص برهم زدن فضای کشور مشهود است.

وی با اشاره به اینکه در حوادث اخیر برخی از افراد خواسته یا ناخواسته سرویس های اطلاعاتی  خارجی را همراهی می کنند، ادامه داد: با جود ناراحتی و غم و اندوه فراوان در میان مردم و مسئولان، باید با افزایش آگاهی و روشنگری در میان مردم توطئه های دشمنان را با وحدت و همدلی خنثی کرد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود در خصوص تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان در پنجمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان، اظهار امیدواری کرد: اجرای این سند بتواند در ارتقای وضعیت و جایگاه زنان در جامعه، تحکیم بنیان خانواده، شرایط حضور بیشتر زنان در فعالیت های سیاسی اجتماعی و فرهنگی موثر واقع شود.

 شهریاری در ادامه تاکید کرد: در اجرایی شدن سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان،  ضروری است وظایف دستگاه های اجرایی بطور کامل مشخص و دستگاه های نظارتی نیز در اجرای مصوبات آن نظارت ویژه داشته باشند.

 وی همچنین در خصوص پدیدده ماشین خوابی در تهران نیز بعد از استماع گزارش مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اظهار داشت: متاسفانه به دلایل مختلف برخی از هم استانی هایمان شهر و روستای خود ترک و به تهران مهاجرت کرده و به دلیل بالا بودن هزینه های اسکان بعد از کار و فعالیت روزانه، در خودرو شب را به صبح می گذرانند و این مسئله موجب بروز مشکلات فراوانی برای آنان شده است.

مقام عالی استان ادامه داد: در گفتگو با تعدادی از این افراد متوجه شدیم که با همراهی و پیگیری مدیران دستگاه های اجرایی استان بسیاری از مشکلان آنان قابل حل است وبا رفع این مشکلات، می توان آنان را به موطن خود بازگرداند.

وی در این جلسه دستور صریح برای رفع موانع مشکلات آنان را صادر و از مدیران دستگاه های اجرای استان خواست تا جزیره ای عمل نکرده و در همکاری و هم فکری با یکدیگر مشکلات مردم را حل کنند.

محمدمهدی شهریاری در ادامه در خصوص گزارش فرماندار ارومیه و دستگاه های نظامی و امنیتی استان در خصوص وجود قرص در داخل کیک های تولیدی استان نیز گفت: خوشبختانه بر اساساس تحقیقات انجام شده هیچ مشکلی در خصوص کیک های تولیدی استان وجود ندارد و تمامی این شایعات در راستای بر هم زدن آرامش جامعه و ایجاد ناامنی روانی در بین مردم و ضربه زدن به تولید ملی بوده است .

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت آرد تولید استان و نان ارائه شده به مردم توسط نانوایان و کیفیت پایین آن نیز گفت: هیچ عذر و بهانه ای برای ارائه نان بی کیفیت به مردم استان قابل قبول نیست و تمامی مصوبات کارگروه های آرد و نان استان در خصوص رعایت استاندارد های لازم در چرخه تولید، نگهداری آرد و همچنین پخت نان باید مورد توجه قرار گیرد و دانشگاه علوم پزشکی استان و همچنین اداره کل استاندارد با انجام درست وظایف خود نظارت کافی در این زمینه داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز