خسارت ۳۸۰۰ریالی حوادث طبیعی در آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۲:۵۰:۱۵
کد خبر: ۹۵۰۳۶۸
خسارت ۳۸۰۰ریالی حوادث طبیعی در آذربایجان غربی
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: حوادث طبیعی امسال سه‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌ها، ابنیه‌های روستایی و بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، امیرعباس جعفری با بیان اینکه ۹۰ درصد خسارت‌ها مربوط به بخش کشاورزی بوده است، افزود: از این میزان بیش از سه‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی و مابقی در بخش‌های زیربنایی و مسکن است.

وی اضافه کرد: خسارت‌های به‌بار آمده در سال جاری ناشی از حوادث غیرمترقبه در مقایسه با سال گذشته ۶۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی مهم‌ترین حواث غیرمترقبه استان را سیل، تگرگ، سرمازدگی و صاعقه عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در اثر وقوع حوادث و بلایای طبیعی سه نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برای جلوگیری از حوادث ناشی از سیل امسال بیش از  ۱۲۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و انهار موجود در حوضه دریاچه ارومیه لایروبی شده‌است.

جعفری در خصوص مقاوم‌سازی مساکن روستایی و شهری استان نیز گفت: در بخش مقاوم‌سازی مساکن شهری و روستایی کارهای خوبی در سطح استان انجام و تاکنون ۳۵ درصد از واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌ شده است.

وی تاکید کرد: براساس نقشه پهنه‌بندی زلزله، ۶۰ درصد از مناطق استان در محدوده خطرپذیری زمین‌لرزه قرار گرفته و ۲۷ روستا با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز بر روی گسل قرار دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر زلزله، سیلاب، تندباد، برف و تگرگ، رانش زمین، صاعقه و گرد و غبار از دیگر پدیده های طبیعی در استان به شمار می‌رود که به صورت سالانه به ویژه در فصل بهار همه آنها اتفاق می‌افتد.

جعفری پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی را مراحل مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: آموزش لازم و کافی در خصوص صدمات و آسیب‌های جبران‌ناپذیر زلزله از جمله مهمترین کاهش صدمات به شمار می‌رود.

 

نظر شما