لزوم تخصیص مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان سیب

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۱:۱۹:۰۲
کد خبر: ۹۵۰۸۱۹
لزوم تخصیص مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان سیب
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت : در راستای افزایش روند صادرات سیب درختی استان از طریق اتحادیه کشورهای اوراسیا ؛ رایزنی های اقتصادی در حال انجام است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی بهنام شهدی در جلسه ساماندهی بازار خرید و فروش سیب درختی استان که در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: صادرات مناسب سیب یکی از دغدغه های مهم مدیریت استان است و ما تمامی سعی خود را برای رفع موانع صادرات سیب از استان بکار می بریم.

وی برند سازی، درجه بندی و بسته بندی مناسب سیب را از جمله مهمترین عوامل موثر در بازاریابی و افزایش صادرات سیب استان به کشورهای مختلف عنوان کرد و افزود: از متقاضیان راه اندازی واحدهای سورت و بسته بندی که در حد استانداردهای جهانی باشد، با پرداخت تسهیلات اعتباری استقبال و حمایت می کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد:  امید می رود با مشارکت کارخانه های تولید کنسانتره و باغداران بتوانیم با ایجاد جایگاه های مناسب جمع آوری سیب صنعتی ، ضمن جمع آوری بهداشتی سیب، کیفیت تولید کنسانتره در استان را نیز ارتقا دهیم و برای تولید و ایجاد ارزش افزوده حاصل از صادرات فراورده های سیب از قبیل چیپس، چای و ... برنامه ریزی منسجمی داشته باشیم.

معاون امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه تخصیص به موقع مشوق های صادراتی برای  صادرکنندگان استان ضروری است، اضافه کرد: رفع موانع و تسهیل مشکلات صادرکنندگان سیب استان با هماهنگی تمامی دستگاه های اجرائی استان در دستور کار قرار دارد.

بهنام شهدی با تاکید بر ضرورت استفاده از یافته های تحقیقاتی به منظور کاهش ریزش سیب زیر درختی در باغات استان، ادامه داد: در این راستا نیاز است با افزایش آگاهی عمومی، جمع آوری سیب صنعتی در سبدهای پلاستیکی جهت حمل به کارخانجات به صورت بهداشتی بین باغداران ترویج و فرهنگ سازی شود.

 رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره بر ضرورت به کارگیری شیوه های نوین علمی در اصلاح و جایگزینی باغات سیب درختی استان، گفت : استان با تولید سالانه ۱.۲ میلیون تن سیب درختی دارای رتبه اول کشور در این زمینه می‌باشد؛ ولی از نظر بازار صادرات از سهم اندکی برخوردار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز