رییس اتاق بازرگانی ارومیه خواستار شد:

برند سازی محصولات کشاورزی استان جهت صادرات

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۰۹:۱۴:۰۸
کد خبر: ۹۵۱۸۴۶
برند سازی محصولات کشاورزی استان جهت صادرات
سیزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق ارومیه به ریاست حسن انتظار ریاست اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه و با حضور ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی در جهت بررسی و اعلام رویه های مشکل دار در امر صادرات محصولات تولیدی و ورادات محصولات مورد نیاز بخش صنعت استان بحث و گفتگو شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، در ابتدا این جلسه حسن انتظار ریاست اتاق ارومیه با اشاره به اهمیت توسعه روابط اقتصادی و بازارهای جدید برای محصولات تولیدی استان گفت : جهت اصلاح و ایجاد همدلی میان بخش خصوصی و گمرکات استان این جلسه تشکیل شده تا بتوان با بیان مشکلات و ارائه راهکار در هم افزایی بیشتر و رفع مشکلات گام مهمی برداریم.


رییس اتاق ارومیه با بیان اینکه طولانی بودن فرآیندهای گمرکی ، یکی از عوامل تاثیر گذار بر این موضوع را بحث تعطیلات و عدم هماهنگی تعطیلات با کشور مقابل دانست و گفت : با وجود این روند در بحث رونق تولید و صادرات محصولات نباید طولانی شده و واردات قطعات و مواد اولیه واحدهای تولیدی نباید با تاخیر مواجه گردد.
انتظار با اشاره به اهمیت مقوله برند سازی و توسعه بازار گفت : صادرات محصولات کم کیفیت باعث ضربه به تولید ملی شده و بازارهایی که در بدست آوردن آنها تلاش گردیده بود از دست رود که ضربه مهلکی به کشور و تولیدکنندگان میباشد و پیشنهاد میگردد نظارت بر رویه های صادراتی توسط تشکلهای تخصصی بخش خصوصی صورت پذیرد.
انتظار با انتقاد از رویه های مختلف واردات افزود : این چندگانگی باعث فرارهای مالیاتی و قاچاق سازمان یافته در کشور میشود که نیازمند اصلاح است.

 

نظر شما