فعالان بورس آذربایجان غربی به اندازه ۸۰ درصد معاملات بورس، سهام خریدند

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۱۱:۵۲:۴۱
کد خبر: ۹۵۱۹۷۵
فعالان بورس آذربایجان غربی به اندازه ۸۰ درصد معاملات بورس، سهام خریدند
مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: هفته گذشته بیش از ۸۰ درصد از معاملات سهام در تالار بورس استان به خرید و تنها یک پنجم از داد و ستد‌ها در این مرکز اقتصادی، به فروش سهام اختصاص یافت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، وحید جوادی مدیر بورس منطقه‌ای استان، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، تعداد ۹۳ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۷۱۰ برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش بیش از ۶۱۹ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی داد و ستد شد، که افزون بر ۸۰ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است.

او افزود: حجم معاملات تالار بورس ارومیه نسبت به هفته گذشته از نظر تعداد سهام با کاهش ۳۲ درصدی و ارزش معاملات نیز با کاهش ۱۷ درصدی همراه بود.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: در طول هفته در تالار ارومیه ۱۲ کارگزار از ۱۶ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم بیش از ۲۹۲ شرکت را معامله کردند که تالار اختصاصی، کارگزاری سرمایه و دانش بیشتر ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۴۰ درصد به خود اختصاص دادند.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی بیان کرد: شاخص کل بازار بورس با ۴۵ هزار و ۶۳۸ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۳۹۹ هزار و ۴۴۵ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۵۵۱ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۵ هزار و ۱۱۰ واحد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز