۲۴درصد روستاییان بوکان زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار دارند

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۰:۱۴:۱۸
کد خبر: ۹۵۲۴۵۹
۲۴درصد روستاییان بوکان زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار دارند
​مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: ۲۴ درصد از جمعیت هدف شهرستان بوکان عضو بیمه اجتماعی کشاورزان روستایی و عشایری هستند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی معزز  اظهار داشت: هم‌اکنون سه هزار و ۸۲۴ خانوار روستایی با جمعیت بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر در بوکان زیرپوشش این صندوق هستند.
وی با بیان اینکه بهره‌مندی روستاییان از این بیمه موجب تامین معیشت پایدار در مناطق محروم روستایی خواهد شد، افزود: از مجموع افراد بیمه‌شده در شهرستان ۲ هزار و ۴۸۲ نفر در بخش مرکزی و مابقی که یکهزار و ۳۴۲ نفر است در روستاهای بخش سیمینه بوکان ساکن هستند.
معزز اضافه کرد: هم‌اکنون ۳۹ خانوار روستایی این شهرستان از مزیت‌های این بیمه شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری بگیری به صورت ماهیانه استفاده می‌کنند که از این تعداد ۲۸ نفر فوتی، پنج نفر بازنشسته و ۶ نفر از کارافتاده هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج کارگزار در ۲ بخش مرکزی و سیمینه مشغول فعالیت در امر ثبت، تشکیل پرونده، ارسال مدارک و ارسال و تشکیل پرونده فوتی و از کارافتادگی هستند، اضافه کرد:  این صندوق بر پایه نظام تامین اجتماعی و با هدف رفاه، آرامش و آسایش اقشار روستایی و عشایری تشکیل شده‌است و مطابق با تعاریف بین‌المللی خدمات مترقی و استاندارد ارائه می‌دهد.
معزز وظیفه و رسالت این صندوق را تحت‌پوشش قراردادن افرادی از جامعه روستایی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند عنوان کرد واظهار داشت: جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کاهش اختلاف طبقاتی، تامین امنیت اجتماعی و توزیع عادلانه درآمد از مهمترین وظایف صندوق بیمه اجتماعی است که روستائیان باید از آن بهره‌مند شوند.

نظر شما