انجام اولین جراحی تومور مغزی در بوکان

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۰۸:۰۶:۳۹
کد خبر: ۹۵۲۸۷۹
انجام اولین جراحی تومور مغزی در بوکان
مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: اولین عمل جراحی تومور مغزی به صورت موفقیت آمیز در بیمارستان این شهرستان انجام شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، محمد عباسی مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکانگفت: بیماری با کاهش هوشیاری و تشنج‌های پی در پی به بیمارستان مراجعه کرد که پس از انجام CT -SCAN، ضایعه تومورال بزرگی در مجاورت ناحیه حرکتی و تکلم مغز، دیده شد.

او افزود: عمل جراحی بیمار مذکور طی ۶ ساعت و با موفقیت کامل و بدون ایجاد نقص عصبی به انجام رسید و بیمار پس از چند روز بستری و دریافت مراقبت‌های درمانی هم اکنون با حال عمومی خوب ترخیص شده است.

عباسی تصریح کرد: با جذب متخصص جراحی مغز و اعصاب در اواخر مهرماه سال جاری برای بیمارستان بوکان، هم اکنون بعد از گذشت حدود ۳ ماه از راه اندازی سرویس جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در این بیمارستان، بالای ۱۰۰ عمل جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات انجام شده است.

به گفته او، طی این مدت چندین عمل جراحی سخت و پیچیده ستون فقرات و مغز از جمله جراحی شکستگی و جابجایی شدید مهره‌های C۱ -C۲ گردن (عمل هارمز) که در نوع خود یکی از حساس‌ترین و دشوارترین عمل‌های جراحی ستون فقرات می‌باشد، با موفقیت کامل در این بیمارستان انجام شده است، که مهمترین آن انجام جراحی تومور مغزی بود که برای اولین بار در بوکان انجام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در پایان اظهار داشت: از زمان راه اندازی سرویس جراحی مغز و اعصاب در این بیمارستان، هیچ بیماری به مراکز دیگر جهت بستری و درمان در حیطه‌ی جراحی مغز و اعصاب ارجاع و اعزام نشده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز