مشاهده کل و بز وحشی در مناطق مرزی آذربایجان غربی + فیلم

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۰۷:۴۹:۲۵
کد خبر: ۹۵۳۴۱۶
مشاهده کل و بز وحشی در مناطق مرزی آذربایجان غربی + فیلم
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی از مشاهده کل و بز وحش در حیات وحش اشنویه در آذربایجان غربی خبر داد.
به گزارش برنا آذربایجان غربی ؛ امید یوسفی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی،اظهار کرد: شرایط ایده آل زیست گاهی و همچنین آب و هوای زمینه افزایش جمعیت این گونه جانوری را در مناطق مرزی آذربایجان غربی فراهم کرده است.
 
او ادامه داد: بر اساس آخرین سرشماری حیات وحش در استان در حال حاضر جمعیت کل و بز وحشی به حدود شش هزار راس می‌رسد که نزدیک به چهار هزار راس آن در مناطق مرزی استان از سلماس تا سردشت و بقیه در منطقه حفاظت شده مراکان در شهرستان خوی زیست می‌کنند.
 
یوسفی گفت: از ابتدای دهه نود تاکنون به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی و امنیت منطقه جمعیت کل و بز وحشی در استان سالانه تا بیست درصد افزایش می‌باید.
 
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی اظهار کرد: کل و بز وحشی که به عنوان سلطان صخره‌ها نیز شناخته می‌شود ۶۰ تا ۷۰ سال پیش و تا اوایل دهة ۱۳۶۰ دسته‌های بزرگی از این حیوان در اکثر مناطق کوهستانی کشور به ویژه نواحی مرزی آذربایجان غربی مشاهده می‌شد، ولی به علت شکار بی رویه آن، جمعیت کل و بز در اکثر زیستگاه‌های کشور به شدت روبه کاهش گذاشته و حتی تا اوایل دهه نود به صفر رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز