برنامه‌ریزی برای ثبت پنجاه باشگاه کتابخوانی در آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۰۶:۴۲:۰۰
کد خبر: ۹۵۳۹۱۲
برنامه‌ریزی برای ثبت پنجاه باشگاه کتابخوانی در آذربایجان غربی
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نسبت به ثبت پنجاه باشگاه کتابخوانی در این استان ابراز امیدواری کرد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی،رسول بابازاده، معاون فرهنگی ورسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، 30 دی، در جلسه چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، گفت: ارسال آثار به چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی تا ۱۰ بهمن فرصت دارد و اثرهای برگزیده استانی به دبیرخانه مرکزی در تهران ارجاع داده می‌شود که در پایان باشگاه برگزیده کشور، در اسفندماه امسال مشخص خواهد شد.

وی افزود: کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، تقویت فرهنگ گفت‌وگو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان، آشنایی کودکان با محیط‌های مرتبط با کتاب همچون کتابفروشی، کتابخانه و تبدیل فضاهای عمومی موجود به فضاهایی مناسب برای مطالعه فردی و گروهی از جمله اهداف‌ این طرح است.

وی گفت: این برنامه حاصل مشاهده فعالیت کودکان و نوجوانان و رسیدن به شناختی از روش‌ها و علایق فردی و اجتماعی آنان است.

بابازاده با بیان اینکه یکی از بخش‌های اصلی رشد فرهنگ در شهرها مربوط به فرهنگسراها است، ادامه داد: در این راستا فرهنگسراهای استان باید با کمک شهرداری‌ها فعالیت خود را در این زمینه بیشتر کرده تا بتوانند کمک شایانی در زمینه توسعه و رشد کتاب و کتابخوانی بکنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی تاکید کرد: امیدواریم با حل مشکلات در زمینه ثبت باشگاه بتواینم حداقل از استان آذربایجان‌غربی ۵۰ باشگاه را در سامانه به ثبت برسانیم.

وی تاکید کرد: ایده‌های نو برای فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی داشته باشیم تا هنگام ارزیابی در جشنواره استان آذربایجان غربی نیز جز برندگان این طرح مطرح شود.

بابازاده با اشاره به اینکه این رویدادها نگاهی آینده‌گرانه و توسعه ای دارد و هدف آن توسعه فرهنگ است، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی عنوان طرحی پیشرو و پویا برای راه‌اندازی و فعال کردن باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است؛ این برنامه حاصل مشاهده فعالیت کودکان و نوجوانان و رسیدن به شناختی از روش‌ها و علاقه‌های فردی و اجتماعی آنها می‌باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز