معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

کاهش نرخ بیکاری در استان در سال جاری

۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۰۷:۳۷:۴۵
کد خبر: ۹۵۴۴۴۲
کاهش نرخ بیکاری در استان در سال جاری
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در سال جاری در استان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از کسب رتبه نخست امنیت سرمایه گذاری توسط استان در بهار امسال خبر داد .

به گزارش برنا آذربایجان غربی، شهدی در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با اشاره به کسب رتبه نخست امنیت سرمایه گذاری توسط استان در بهار امسال، گفت: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در ارزیابی ۲۱ مولفه پیمایشی امنیت سرمایه گذاری به تفکیک فعالان اقتصادی استانها در بهار امسال، آذربایجان غربی را با نمره ۵/۶۵ حائز رتبه نخست کشور دانست.

وی ادامه داد: در ۲۱ شاخص ارزیابی مرکز پژوهش های مجلس موضوعاتی چون" ثبات قیمت مواد اولیه، ثبات قوانین و مقررات، ثبات یا قابل پیش بینی بودن تصمیمات مسئولان، عمل مسئولان به وعده ها، احقاق حقوق قانونی در ادارات دولتی، میزان حمایت مسئولان استانی از داوطلبان سرمایه گذاری و‌.." مورد ارزیابی قرار گرفته و آذربایجان غربی با ۵/۶۵ درصد بهترین شرایط را از منظر امنیت سرمایه گذاری از دیدگاه فعالان اقتصادی در کشور دارد.

شهدی همچنین گفت: آذربایجان غربی بر اساس گزارش اتاق بازرگانی ایران، اتاق اصناف و اتاق تعاون برای دو فصل متوالی رتبه نخست بهبود کسب و کار کشور را کسب نموده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از کاهش نرخ بیکاری در سال جاری نیز خبر داد وگفت: بر اساس آمار ارائه شده نرخ بیکاری در آذربایجان غربی در فصل بهار 4/2درصد، تابستان 6/2 درصد و پاییز امسال 2/7درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است و این نشان می دهد آذربایجان غربی در حوزه ایجاد فضای کسب و کار ، اشتغال و سرمایه گذاری موفق عمل کرده است.

وی همچنین با تاکید بر فعالتر شدن استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان از حمایت فعالان این حوزه خبر داد و گفت: در زمان تحریم های ظالمانه دشمان بر علیه اقتصاد کشور، استارت آپ ها وشرکت های  دانش بنیان می توانند در ایجاد اشتغال و درآمد های پایدار نقش موثری ایفا کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز