صادرات بیش از ۳۹ هزار تن سیب درختی از استان

۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۰۷:۵۵:۴۹
کد خبر: ۹۵۴۴۴۹
صادرات بیش از ۳۹ هزار تن سیب درختی از استان
​معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: طی 9 ماهه نخست سال جاری بیش از 39 هزار تن سیب درختی از گمرکات استان به کشور های آسیایی و اروپایی صادر شده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی آذربایجان غربی، محمد دهقان معاون بازرگانی صمت استان گفت: طی 9 ماهه نخست سال جاری 39 هزار و 227 تن سیب درختی به ارزش بیش از 59 میلیون دلار از گمرکات استان به کشور های آسیایی و اروپایی صادر شده است که عمده کشور های مقصد برای صادرات سیب استان عراق، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، روسیه و ... است که برای توسعه صادرات و افزایش سهم بازار در دیگر کشورها نیز تلاش هایی در حال انجام است تا بازار های جدیدی برای این محصول شاخص استان ایجاد شود.

دهقان اضافه کرد: آذربایجان غربی برای تأمین سیب مورد نیاز شب عید 12 استان به عنوان استان معین معرفی شده است و لازم به ذکر است که سیب مورد نیاز 12 استان برای شب عید 8 هزارتن پیشبینی و از طریق آذربایجان غربی تأمین شده است و میزان مورد نیاز از این محصول برای داخل استان جهت مصرف عید نیز 800 تن می باشد.

وی عنوان کرد: در 9 ماهه نخست سال جاری صادرات کلی از گمرکات آذربایجان غربی بیش از یک هزار تن به ارزش بیش از یک هزار و 420 میلیون دلار بوده و بیشترین صادرات از لحاظ وزنی از گمرک رازی و به لحاظ ارزشی از گمرک سرو انجام شده است.

نظر شما