صادرات کالا به ارزش ۱۴۲۰ میلیون دلار از گمرکات آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۰۷:۵۶:۱۴
کد خبر: ۹۵۵۵۴۳
صادرات کالا به ارزش ۱۴۲۰ میلیون دلار از گمرکات آذربایجان غربی
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صادرات بیش از ۱۰۰۰ تن کالا از گمرکات استان طی سال جاری خبرداد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، محمد دهقان  در خصوص صادرات از گمرکات استان افزود: در سال جاری صادرات کلی از گمرکات آذربایجان غربی بیش از ۱۰۰۰ تن به ارزش بیش از ۱۴۲۰ میلیون دلار بوده و بیشترین صادرات از لحاظ وزنی از گمرک رازی و به لحاظ ارزشی از گمرک سرو انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی سال جاری بیش از ۳۹ هزار تن سیب درختی از گمرکات استان به کشور های آسیایی و اروپایی صادر شده است، اظهار کرد: این میزان سیب درختی به ارزش بیش از ۵۹ میلیون دلار از گمرکات استان به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت  افزود: عمده کشور های مقصد برای صادرات سیب استان عراق، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، روسیه و ... است که برای توسعه صادرات و افزایش سهم بازار در دیگر کشورها در تلاش هستیم تا بازارهای جدیدی برای این محصول شاخص استان ایجاد کنیم.

دهقان با بیان اینکه آذربایجان غربی برای تأمین سیب مورد نیاز شب عید ۱۲ استان به عنوان استان معین معرفی شده است، ادامه داد: سیب مورد نیاز ۱۲ استان برای شب عید ۸۰۰۰ تن پیش بینی و از طریق آذربایجان غربی تأمین شده است و نیز سیب مورد نیاز داخل استان برای مصرف عید ۸۰۰ تن است.

نظر شما