استفاده از قوانین حاکمیتی در فرهنگ سازی حجاب و عفاف

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۰۷:۱۴:۲۸
کد خبر: ۹۵۵۵۴۹
استفاده از قوانین حاکمیتی در فرهنگ سازی حجاب و عفاف
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: فرهنگ سازی حجاب و عفاف در جامعه بدون اعمال قوانین حاکمیتی امکان پذیر نیست.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، حجت الاسلام سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه ، در جلسه استانی این ستاد ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) به اهمیت موضوع عفاف و حجاب پرداخته با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل ترویج عفاف و حجاب در جامعه حمایت از تولید کنندگان لباس های ایرانی و اسلامی در کشور است، افزود: فرهنگ سازی در جامعه در حوزه عفاف و حجاب مقوله بسیار مهمی است اما بدون اعمال قانون در این زمینه توسط نهاد های اجرایی و مدیریتی نهادینه سازی امکان پذیر نخواهد بود، بنابراین نهاد های حاکمیتی و اجرایی در کنار متولیان فرهنگی باید بر اجرای قاطعانه و درست قوانین در این زمینه همت داشته باشند تا بتوانیم شاهد جامعه ای در طراز انقلاب اسلامی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: وظیفه شرعی و قانونی مسئولین ادارات و نهادها اهمیت دادن به مسأله عفاف و حجاب است و مدیران دستگاه های اجرایی باید در مجموعه های خود به این امر اهتمام ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: شایسته جامعه اسلامی نیست که خانواده های متدین برای تهیه لباس و پوشاک خود در فشار و مشکلات باشند اما در مقابل میزان تنوع در جامعه در حوزه لباس های نامتعارف بقدری باشد که جامعه به سمت ترویج پوششهای هنجارشکنانه سوق پیدا کند، لذا وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با همکاری سایر سازمان ها و نهاد ها در اجرایی شدن این امر اهتمام داشته باشند.

قریشی افزود: مسئولین همه دستگاه ها و به ویژه دادگستری نیز باید با نظارت و حمایت جدی تر از متولیان از ترویج بی حجابی در جامعه توسط فروشندگان و عرضه کنندگان البسه و سایر اقلام  و خدمات در حوزه های درمانی، خدماتی و ... جلوگیری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز