رشد ۱۹ درصدی درآمدهای آذربایجان غربی

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۰۷:۴۷:۳۳
کد خبر: ۹۵۶۰۷۷
رشد ۱۹ درصدی درآمدهای آذربایجان غربی
ناصر حضرتی پر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در یادداشتی به بررسی جایگاه استان در بودجه ۹۹ پرداخته است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در یادداشتی جایگاه بودجه ای استان را بررسی نمود ، در این یادداشت آمده است :

لایحه بودجه ۱۳۹۹ در شرایط تحریمی و با کمترین اتکا به درآمد‌های نفتی تدوین شده است. از پیش بینی‌های مهم این لایحه رسیدن به رشد اقتصادی حداقل ۲ درصد، تامین حداقل یک میلیون شغل برای جوانان و دانش آموختگان و رونق تولید و رشد سرمایه گذاری به همراه بهبود وضعیت معیشتی مردم است.

استان آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی می‌تواند در شرایط حاضر و با بهره مندی از زیر ساخت‌های مناسب، نقش مهمی را در مبادلات اقتصادی و تجاری با کشور‌های همسایه ایفا کند. منابع درآمدی استان آذربایجان غربی شامل مجموع درآمد‌های عمومی و اختصاصی در لایحه بودجه سال آینده به میزان ۱۷ هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال پیش بینی شده که با رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال گذشته در رتبه ۱۷ کشور قرار دارد.

با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه آذربایجان غربی، درآمد‌های استان (ردیف‌های ملی و استانی) بیشتر از این رقم است که به خزانه ملی واریز می‌شود. اعتبارات هزینه‌ای استان از کلیه منابع برای سال آینده مبلغ ۵۷۲۵ میلیارد ریال پیش بینی شده که از این حیث استان در بخش اعتبارات هزینه‌ای عمومی با اعتبار ۵۴۴۸ میلیارد ریال با رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته، در رتبه ۹ کشوری قرار دارد.

اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای آذربایجان غربی از بودجه عمومی (به غیر از طرح‌های ملی) که در سال آینده با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان صرف اجرای پروژه‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا خواهد شد، مبلغ ۱۴ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

تامین اعتبار برای فصول حمل و نقل، آموزش و پرورش عمومی، ورزش و تفریحات، آب و فاضلاب و کشاورزی از عمده هدفگذاری‌های استان در سال آینده خواهد بود. جایگاه آذربایجان غربی در سهم بری از بودجه استان‌های کشور در جایگاه ششم کشوری قرار دارد.

علاوه بر رقم ذکر شده مبلغ ۴۱۵۳ میلیارد ریال نیز در لایحه بودجه سال آینده برای پروژه‌های ملی اختصاصی استان پیش بینی شده که با احتساب این رقم در سال آینده مجموع ۱۸ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال از منابع استانی و ملی برای پروژه‌های عمرانی استان اختصاص خواهد یافت. با احتساب اعتبارات هزینه‌ای مجموع منابعی که سال آینده در استان هزینه خواهد شد به ۲۳ هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال خواهد رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز