مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی

رشد ۳.۵ برابری گازرسانی به روستاهای آذربایجان غربی در دولت تدبیر و امید

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۱۵:۰۳:۳۱
کد خبر: ۹۵۷۰۱۷
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی با بیان اینکه، برای گازرسانی به این روستاها در مجموع ۴۹۱ کیلومتر شبکه‌گذاری صورت گرفته است گفت: از سال ۹۳ تاکنون تعداد روستاهای بهره مند از نعمت گاز از ۳۱۳ روستا به یک هزار و ۱۲۰ روستا رسیده است.

شیخی امروز هشتم بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد، افزود: بیشترین مصرف گاز را در استان طی ۲۴ساعت گذشته با میزان ۲۴ میلیون و ۲۵۰ هزار مترمکعب در بخش خانگی شاهد بودیم که این میزان رکورد مصرف در بخش خانگی از زمان گازرسانی به استان بوده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون مشترک گاز در استان وجود دارد که ارومیه با ۳۷۶ مشترک بیشترین مصرف گاز را به خود اختصاص داده است، افزود: باوجود محدودیتهای تولید، پایش، انتقال و افزایش مصرف گاز با توجه به سرمای هوا هر لحظه دغدغه قطعی گاز در استان داریم اما خوشبختانه امسال تا به امروز قطعی گاز در استان نداشتیم.

شیخی ادامه داد: ۶۵ درصد مشترکین گاز استان خانگی، ۲۵ درصد تجاری و ۱۵ درصد مشترکین صنعتی هستند.

وی بااشاره به اینکه تعرفه های گاز به صورت پله ای محاسبه می شود، افزود: در فصول سرد سال برای هرخانوار مصرف ۳۰۰ مترمکعب گاز تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی گاز رسانی به ۱۴۲ روستا، ۱۵۳ واحد صنعتی و اجرای ۳خط تغذیه گاز رسانی در استان با برآورد اعتباری بالغ بر ۲۰۸ میلیارد تومان آغاز شده و در حال انجام است، اظهار کرد: عملیات گاز رسانی ۴۵ روستا و ۶۳ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸‌ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دهه فجر امسال انجام خواهند شد.

شیخی بابیان اینکه هم اکنون ۱۱۲۰ روستا در استان از نعمت گاز برخورداند، خاطر نشان کرد: ضریب نفوذ گاز روستایی از ۲۸ درصد به ۶۸ درصد رسیده که در تلاشیم این میزان تا پایان سال به ۷۰ درصد برسد.

وی بااشاره به اینکه ضریب نفوذ گاز شهری در استان ۹۹.۷ درصد است، ادامه داد: از ۴۵ شهر استان۴۱ شهر از نعمت گاز برخوردارند که عملیات گازرسانی ۳ شهر زرآباد،میرآباد، خلیفان در دست اجراست و گاز رسانی به قطور نیز در مرحله پیمان سپاری  است.

 شیخی بااشاره به حذف قبوض کاغذی  افزود: در حال حاضر قبوض گاز ۸۹ درصد از مشترکین هم به صورت کاغذی و پیامکی ارسال می شود که بزودی ارسال قبوض کاغذی به طور کامل حذف خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز